Urban Pickups igen - P-mick

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Urban Pickups igen - P-mick

Inlägg av Rix »

Då var det dags för mig att ställa mig i raden "nöjda kunder" till Urban Pickups (Evilbiker). Jag fick i dagarna en till synes helt vanlig p-mick levererad. Men det var ingen vanlig mick.. ..

Tidigare i år vann jag en gammel P-bas i ett PB-lotteri (en P-76 från BB3000S). En mycket trevlig bas på alla sätt. Men, den var utrustad med ultraheta DiMarzio-mickar (Model-P?) som inte riktigt passar mitt ljudideal. Jag upplever dem lite för boomiga och som sagt för heta.

Jag hade givietvis läst alla hyllningsord om Urbans skapelser och blev väldigt sugen. Sagt och gjort. Urban kontaktades i våras och genom ett antal PM och telefonsamtal kom vi fram till att jag önskar ett ljud med mer mid, ljuv diskant och tydlig bas. Som vanligt låter det som en knepig ekvation. Men icke för allas vår Urban. Häromdagen damp den ned och efter hård testkörning kan jag bara konstatera att HELL YEAH. Detta var en öronöppnare. Det låter verkligen precis som vi diskuterade fram. Ett tydligt ljud med fräsch bas, snärtig mid och en mysig mjuk diskant. Kommer att passa som handen i handsken i vårt tuffa rock-kapell.

Det känns verkligen kanon att få vara del av detta käcka sällskap som har fått sina basar Urbaniserade. Urban är väldigt serviceminded och följer upp sina kunder. Här handlar man inte och blir sen bortglömd. Även priset är en glädjefaktor i sammanhanget. Man får dock ha överseende med ett par månaders väntetid men har man inte bråttom så rekommenderas Urbans lindningar varmt. Det är också väldigt trevligt att kunna bistå ett sidoprojekt som jag förstått att detta är.

Jag ska posta lite ljudklipp på detta monster framöver.

Tack Urban!
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Du känner inte för att sälja den precisionen då :D ?





Byta mot warwick, typ.. 8) ?


Coolt med urbans mickar, alla verkar ju vara svinnöjda med hans mickar.. Om jag nån gång vill byta mickar på en bas vet jag vart jag ska vända mej :)
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

the_great_alfonzo skrev:Du känner inte för att sälja den precisionen då :D ? Byta mot warwick, typ.. 8) ?
Hehe, skulle va det! Nehepp, här säljs inget. Vi har ingått en pakt i bandet. Inga grejjer får säljas, bara köpas. Allt för att spara de bittra minerna tjugo år senare! :D
the_great_alfonzo skrev:Coolt med urbans mickar, alla verkar ju vara svinnöjda med hans mickar.. Om jag nån gång vill byta mickar på en bas vet jag vart jag ska vända mej :)
Japp! Det låter lite som att man måste skriva en bra recension men de är verkligen kanon. Jag kanske hade blivit lika nöjd med ett par andra mickar men det känns som sagt riktigt schyst när byggaren är så "nära" liksom. :)
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Här kommer det utlovade ljudklippet. Basen linead rätt upp o ner via en liten Mackie-mixer. Jag och EZ Drummer tog en svängom i en käck gammal bit (nån som känner igen den?). Kanske inte säger så mycket, vad vet jag. Själv tycker jag det låter hur gött som helst. :mrhappy:

http://dl.getdropbox.com/u/5913/UP-micktest.mp3
gäst

Inlägg av gäst »

Låter kanonbra!!
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

:dancy:
Användarvisningsbild
Evilbiker
Medlem++
Inlägg: 2563
Blev medlem: sön 20 jul 2008, 19:44
Ort: Sundsvall

Inlägg av Evilbiker »

Jag blir väldigt glad när ni gillar mina mickar, roligt som fan! :D
Ja det lät gött tycker jag med :D

/U
Användarvisningsbild
treble & bass
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 20 aug 2009, 01:29

Inlägg av treble & bass »

sjuuuuuuukt bra micar, well done sir!
Skriv svar