Squier vintage modified jazz

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Squier vintage modified jazz

Inlägg av Bullen »

Fick hem en sån här pärla förra veckan från thomann till priset av 3000 kronor

Bild

Måste säga att jag blev extremt chockad när jag fick den, på ett positivt sätt. Till att börja med så ser den sjukt lyxig ut, och känns också väldigt lyxig att spela på. 3000 spänn my ass hade jag sagt om jag inte redan visste att så var fallet. Bindings och blockinlägg tillför nog mycket till helheten av att det verkar vara en dyr bas. Bindingsen är jävligt bra gjorda dessutom med tanke på priset, och jag har sett mycket sämre utförande på dyrare jazzbasar.

Som alltid så är thomann väldigt bra, basen var bra justerad redan när den kom så det behövdes inte göras nåt åt. Har nog helt ärligt aldrig spelat på en så pass väljusterad bas tidigare faktiskt.

Mickarna kan jag egentligen inte uttala mig så mycket om då jag inte testat spela på många andra jazzar och därmed inte har så mycket att jämföra med. Men det är verkligen ett typiskt jazzbas sound kan man säga, så det är väl bra. Nåt behov av att byta har jag då inte iaf. Det enda är väl att det brusar en del om man bara kör på en mick, men det upplevde jag också på en dyrare jazzbas en gång och fick förklarat för mig att det helt enkelt blev så p.g.a jordning eller nåt sånt där, så så kanske är fallet. Kör alltid båda mickarna ändå så bryr mig inte om det.

Har inte så mycket mer att säga om den, men kort och gott: ett oehört prisvärt instrument som både är bekvämt att spela på, ser extremt bra ut och låter mycket bra. Nu har jag inte haft den så länge så man kanske är lite väl överdriven med sina komplimanger, men jag jämför den trots allt med instrument som varit mina trotjänare i nåt år eller mer, och denna är bättre på alla punkter.

Köp för fasiken!
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hojboj
Medlem
Inlägg: 170
Blev medlem: sön 25 maj 2008, 04:03
Ort: Kramfors

Inlägg av hojboj »

Vad bra, detta hjälper inte min GAS.

Efter noga övervägande så jag har insett att det är en Jazz-bas jag behöver och denna verkar precis perfekt både utseendemässigt och ljudmässigt (ja tillräcklig iaf).

Jag har en P-bas, fender som låter rätt "fett" vilket jag gillar.Men jag misstänker att denna typ av jazzbas vore bra att ha!

Ska jag köpa? Säljer du?
:-)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Tjo!


Kan flika in att jag bytte åt mig en VM Jazz Fretless nyligen här och är GRYMT överaskad öve rhur bra den är!
Har testat några förut också och tyckt de varit helt ok, men den låter skitbra och och känns väldigt bra.

Kommer nog dock sälja min då jag inte riktigt känner att jag behöver en bandlös just nu, men jösses vad mycket bas för pengarna, iaf om man hittar en beggad, och iaf om man som jag får tag i en beggad som är i nyskick!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
hojboj
Medlem
Inlägg: 170
Blev medlem: sön 25 maj 2008, 04:03
Ort: Kramfors

Inlägg av hojboj »

Men vafan?!? ska jag behöva köpa en sån här :-/
:-)
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

+1 på alla lovord, grymt prisvärd bas. Jag höll på att sälja min, men jag insåg hur pass bra den är, så det blev inget med det :-)

Jag har haft den på skivinspelningar och stora gig, och den har skött sig klanderfritt hela vägen. Och nu är den lite extra snygg när jag har bytt till gamla hederliga Jazz-rattar.

Vill man ha en snygg och billig Jazz-bas är detta ett mycket bra alternativ!
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Inlägg av Bullen »

hojboj skrev:Vad bra, detta hjälper inte min GAS.

Efter noga övervägande så jag har insett att det är en Jazz-bas jag behöver och denna verkar precis perfekt både utseendemässigt och ljudmässigt (ja tillräcklig iaf).

Jag har en P-bas, fender som låter rätt "fett" vilket jag gillar.Men jag misstänker att denna typ av jazzbas vore bra att ha!

Ska jag köpa? Säljer du?
Tycker absolut du ska köpa, verkligen väldigt mycket bas för dom pengarna! Sälja är inte aktuellt i nuläget, men har råkat få enorm GAS på en annan härlig bas som kostar en aning mer än tretusen, så vem vet, snart ligger kanske hela bas arsenalen ute till försäljning...
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar