Bassline Worp

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+
Inlägg: 1325
Blev medlem: fre 12 jan 2007, 16:48
Ort: Tomelilla

Bassline Worp

Inlägg av Fläppen »

Hej alla
Nu har jag använt min Worp ett tag. Jag tycker att den "växer" som instrument. Just nu så använder jag faktiskt bara den. Den framkallar något slags beroende som gör att jag inte kan passera den utan att klämma lite toner. Jag har också använt den vid en repetition med ett av de band jag är med i. Ljudet var klart definierat och hördes tydligt bland alla andra instrument. Till min stora glädje såg jag inte några reaktioner på eller hörde några kommentarer om falsktoner. Tvärtom verkade mina spelkompisar älska ljudet från den. Detta instrument var precis vad jag ville ha som komplement till mina andra basar. Nu får det nog vara bra med basrelaterad shopping på ett tag.
Bild
Jag återkommer efter att jag haft med den på en spelning, t.ex Mortens Krog i Uddevalla, helgen 7-8 sept
Mvh
Thomas
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem
Inlägg: 1783
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 14:49
Ort: Göteborg

Inlägg av ingo »

Ser ut att vara en mäktig musikmaskin du har där.
(då menar jag inte din avatar ;-)

Skulle vara kula att höra (och kanske få klämma på, har ju faktiskt vägarna förbi Ua emellanåt)

Vad är det för band du lirar med ?
Användarvisningsbild
mangan
Medlem+
Inlägg: 631
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 21:58
Ort: Göteborg

Inlägg av mangan »

Grym bild!
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Häftigt instrument!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
snooze
Medlem
Inlägg: 43
Blev medlem: sön 15 jul 2007, 15:33
Ort: Exilnorrlänning i Stockholm

Re: Bassline Worp

Inlägg av snooze »

Fläppen skrev:Nu får det nog vara bra med basrelaterad shopping på ett tag.


riiiiiight...... :wink:

vackert stycke bas det där! skulle vara fantastiskt trevligt att provköra.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Jag diggar verkligen posen!! Vet att det är för att du har "fläppen" dragen mellan benen.. men.. du ser en aningens nödig ut? Dock ser det ut att vara GRYM angle för högerarm och hand.. (har testat.. funkar inge bra på min Jazzbas..) eller så är jag helt enkelt felkonstruerad!! ;)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Re: Bassline Worp

Inlägg av Bean »

Fläppen skrev:Nu får det nog vara bra med basrelaterad shopping på ett tag.
Lycka till med det! :lol: Den meningen har jag själv sagt högt allt för många gånger...håller inte länge...
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+
Inlägg: 1325
Blev medlem: fre 12 jan 2007, 16:48
Ort: Tomelilla

Inlägg av Fläppen »

ingo skrev: Vad är det för band du lirar med ?
Hej Ingo
Jag är med i Archie. Ett blues/rockband som funnits i mer är 30 år.
Du är välkommen att komma och "klämma" lite på Worp'en. Du kan ju välja, antingen hemma hos mig i Sjuntorp eller på Mortens i Uddevalla.
Mvh
Thomas
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+
Inlägg: 1325
Blev medlem: fre 12 jan 2007, 16:48
Ort: Tomelilla

Inlägg av Fläppen »

Liten skrev:Jag diggar verkligen posen!! Vet att det är för att du har "fläppen" dragen mellan benen.. men.. du ser en aningens nödig ut? Dock ser det ut att vara GRYM angle för högerarm och hand.. (har testat.. funkar inge bra på min Jazzbas..) eller så är jag helt enkelt felkonstruerad!! ;)
Hej "Liten"
Jag har fått denna kommentar om "nödig" förr, så det ligger nog nå't i det (att jag åtminstone ser nödig ut). För mig funkar det dock alldeles utmärkt även med både jazz och p-basen, att ha axelbandet så som jag har det. Det man måste se till är att det är rätt längd på det. Det får inte vara för långt. Det skall nog faktiskt "sträna" lite i grenen. När allt är OK, så hänger basen i stort sett bara i övre hornets fästpunkt. Men det är säkert så att denna metod inte passar för alla. Jag har själv "snott" den från en basist i ett Polskt fusionband som hette NoToCo och som spelade i Vänersborg en gång 1976
Mvh
Thomas
PS
Nu skall jag dra igång vinylspelaren med "Three Quartets" (E Gomez)
Edit: Sista spåret på andra sidan, inledningen till saxsolot.....Fyyyiii fa-an vad det svänger!!
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Fläppen skrev:
Liten skrev:Jag diggar verkligen posen!! Vet att det är för att du har "fläppen" dragen mellan benen.. men.. du ser en aningens nödig ut? Dock ser det ut att vara GRYM angle för högerarm och hand.. (har testat.. funkar inge bra på min Jazzbas..) eller så är jag helt enkelt felkonstruerad!! ;)
Hej "Liten"
Jag har fått denna kommentar om "nödig" förr, så det ligger nog nå't i det (att jag åtminstone ser nödig ut). För mig funkar det dock alldeles utmärkt även med både jazz och p-basen, att ha axelbandet så som jag har det. Det man måste se till är att det är rätt längd på det. Det får inte vara för långt. Det skall nog faktiskt "sträna" lite i grenen. När allt är OK, så hänger basen i stort sett bara i övre hornets fästpunkt. Men det är säkert så att denna metod inte passar för alla. Jag har själv "snott" den från en basist i ett Polskt fusionband som hette NoToCo och som spelade i Vänersborg en gång 1976
Mvh
Thomas
PS
Nu skall jag dra igång vinylspelaren med "Three Quartets" (E Gomez)
Edit: Sista spåret på andra sidan, inledningen till saxsolot.....Fyyyiii fa-an vad det svänger!!
Blir bara mer och mer sugen på att höra både plattan och dig lira!
Jag ska inte ge upp.. skall prova "your way" igen innan jag bestämmer mig.. :)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

mangan skrev:Grym bild!
Passade på att plåta när Fläppen testade Worpen hemma hos mig, riktigt killer-face
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+
Inlägg: 1325
Blev medlem: fre 12 jan 2007, 16:48
Ort: Tomelilla

Inlägg av Fläppen »

Hej Alla
Nu har jag haft Worp'en i ett halvår ungefär och känner att jag måste skriva av mig lite. Den har nu varit med på många spelningar. Ofta kommer någon ur publiken fram och kommenterar.."Men va e de för bas du har...va häftig den va". De flesta gillar den skarpt. Jag fullkomligt älskar den. Den bara växer hela tiden. Nu känns det att jag kan börja "sjunga" med den utan att behöva koncentrera mig på att få rätt "pitch" hela tiden. Jag är glad att jag tog några Martini den kvällen och att jag "frös" på den Bassline Viper som Basmartin länkade till. Tack Martin och tack MALA för att du tipsade mig om att din Worp var till salu. Det känns som om jag fått en musikkompis som kommer att följa mig för alltid. Den e grym!!!
Thomas

Bild
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Fortfarande glad att den hamnade i rätt händer, det är ett fint stycke trä det där
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Glad att man kan hjälpa till! Var själv sugen på den, men så många slantar fanns inte i min plånbok då. Men nu....:D
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

basmartin skrev:Glad att man kan hjälpa till! Var själv sugen på den, men så många slantar fanns inte i min plånbok då. Men nu....:D
Vill du ha en så kan jag fixa återförsäljarrabatt
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

MALA skrev:
basmartin skrev:Glad att man kan hjälpa till! Var själv sugen på den, men så många slantar fanns inte i min plånbok då. Men nu....:D
Vill du ha en så kan jag fixa återförsäljarrabatt
Hehe! Jag säger till ifall plånkan blir för tjock...
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

basmartin skrev:
MALA skrev:
basmartin skrev:Glad att man kan hjälpa till! Var själv sugen på den, men så många slantar fanns inte i min plånbok då. Men nu....:D
Vill du ha en så kan jag fixa återförsäljarrabatt
Hehe! Jag säger till ifall plånkan blir för tjock...
Behövs inte, jag tar kort
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

MALA skrev:
basmartin skrev:
MALA skrev:
basmartin skrev:Glad att man kan hjälpa till! Var själv sugen på den, men så många slantar fanns inte i min plånbok då. Men nu....:D
Vill du ha en så kan jag fixa återförsäljarrabatt
Hehe! Jag säger till ifall plånkan blir för tjock...
Behövs inte, jag tar kort
Har du blivit fotograf?
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

basmartin skrev:
MALA skrev:
basmartin skrev:
MALA skrev:
basmartin skrev:Glad att man kan hjälpa till! Var själv sugen på den, men så många slantar fanns inte i min plånbok då. Men nu....:D
Vill du ha en så kan jag fixa återförsäljarrabatt
Hehe! Jag säger till ifall plånkan blir för tjock...
Behövs inte, jag tar kort
Har du blivit fotograf?
Har varit, drivit reklam- och modellstudio samt proffslabb under ett antal år så ....ja
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

basmartin skrev:Hehe! Jag säger till ifall plånkan blir för tjock...
Ja, det är ju ett vanligt problem hos musiker... :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+
Inlägg: 1325
Blev medlem: fre 12 jan 2007, 16:48
Ort: Tomelilla

Inlägg av Fläppen »

basmartin skrev:
MALA skrev:
basmartin skrev:
MALA skrev:
basmartin skrev:Glad att man kan hjälpa till! Var själv sugen på den, men så många slantar fanns inte i min plånbok då. Men nu....:D
Vill du ha en så kan jag fixa återförsäljarrabatt
Hehe! Jag säger till ifall plånkan blir för tjock...
Behövs inte, jag tar kort
Har du blivit fotograf?
På detta forum är det inte speciellt svårt att "lägga upp för smash"
Thomas
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+
Inlägg: 1325
Blev medlem: fre 12 jan 2007, 16:48
Ort: Tomelilla

Inlägg av Fläppen »

MALA skrev:Fortfarande glad att den hamnade i rätt händer, det är ett fint stycke trä det där
Undrar hur länge strängarna skall hålla egentligen. Det känns som om det inte är någon skillnad mellan hur de är nu och hur de var som nya. Det kanske är en villfarelse. Jag PM'ar dig snart ang strängar.
/Thomas
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Fläppen skrev:
MALA skrev:Fortfarande glad att den hamnade i rätt händer, det är ett fint stycke trä det där
Undrar hur länge strängarna skall hålla egentligen. Det känns som om det inte är någon skillnad mellan hur de är nu och hur de var som nya. Det kanske är en villfarelse. Jag PM'ar dig snart ang strängar.
/Thomas
Det var nog helt vanliga EBS Titanium Nickel-strängar som satt på, det har jag några kartonger liggande här
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Skriv svar