Maruszczyk Barabass

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Maruszczyk Barabass

Inlägg av BBQV »

Efter en provkörning i vardagsrummet kan jag konstatera följande: Den låter bra! Mjukt och runt, men ändå med stadig botten. Till min förvåning lät den bäst med diskanthornet på 50%, jag som alltid hatat skrikor!

Jag lyckades inte få försteget att klippa förrän jag drog på lite bas och diskant med Stingrayen, passivt kunde jag maxa gainen på förstärkaren. Då blinkade lampan vid mastervolymen iochförsig hela tiden istället... Effekten är svår att uttala sig om, men nog räcker det för att skrämma grannarna med god marginal. En extralåda till den här måste räcka för ganska stora gig...

Basboostknappen gillade jag, övriga kontroller hamnade runt klockan 12 allihop. Conturratten var definitivt bäst i mittläge, den gick från platt till urholkat och kändes inte musikalisk alls i max- och minläge. Midkontrollerna gjorde stor skillnad, de verkar vara centrerade där jag vill ha dem. Undrar just vad det kan vara för frekvenser? Diskanten var mjuk och öppnade upp ljudet snyggt, basen fast och sammanhållen. Men jag instämmer med Tössberg, EQ:n är inte nödvändig, den låter mycket bra med alla kontroller i mitten.

Om man ska gnälla på något så är det att den är FÖR ren och snygg i karaktären, men det är därför man har en SansAmp!


Stor bild för er som inte sett hur den ser ut: http://www.doctorbass.net/imagftp/imagA ... -Combo.jpg
Senast redigerad av BBQV den lör 06 feb 2010, 16:15, redigerad totalt 1 gånger.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Snygg mackapär det där!
Coolt att den lät bra också.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Skoj att du är nöjd Per.

Jag gilla den skarpt också.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar