Genz Benz Shuttle6 + 2x12Neo låda.

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
Pellepop
Medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: mån 23 mar 2009, 21:42
Ort: Fåker, Jämtland
Kontakt:

Genz Benz Shuttle6 + 2x12Neo låda.

Inlägg av Pellepop »

Så har man då haft sin nya stärkare ett par veckor, en stärkare jag planerat att behålla läääänge. Inköpt här på PrataBas. Mitt första möte med märket var på en Pratabasträff i Sundsvall i höstas, innan dess hade jag inte hört talas om den men efter den dagen hade jag bestämt mig, detta var vad jag ville ha! Varför? Jo först och främst vikten. Då man lider av 2 diskbrock och är 20+....nja ok då 50+ så vill man inte slita på kroppen alltför mycket, inte av slöhet utan för att överhuvudtaget kunna fortsätta lira ute. Så vikten är alltså viktig. Så vad väger den då? Jo enligt tillverkaren 1.7 kg!!! och, det stämmer. Man tar sin lilla 600wattare med tummen och pekfingret!! Helt fantastiskt.
600w i 4 Ohm ska den lämna och jag har inget att invända mot det, 300 om man kör med en 8 Ohms låda. Hursomhelst är det en mycket potent stäkare som effektmässigt räcker väldigt långt.
Ljudet ihop med Neo2x12 lådan är mycket bra enligt mig men det är ju subjektivt men den fixar iaf 70-tals hårdrocksmuller, hightechljud m.m. Den är mycket lättrattad speciellt med de tre tryckknappsfiltren, bashöj, midskär, diskhöj. Alla rattar har stegade potensiometrar.
Störade är de jävligt starkt lysande led:en i blå färg. De lyser helt enkelt alldeles för stark speciellt om man gör teater, musikal-gig där oönskat ljus på scen kan vara ettproblem. Frånsett detta är det det enda negativa jag hittills upplevt.
Allt man kan tänkas behöva, loop, dir out, tuner out finns med på baksidan.

Låda med två 12" av okänt fabrikat går djup ner och låter rent även vid höga effekter. Jag kör ofta med EBS Oktavpedal samt dist vilket funkar utmärkt. Det känns som om denna låda tål myyyycket stryk innan den ger upp. Även här är lådans vikt förvånande låg. Man lyfter lätt hela lådan med en arm. Den har två handtag i överkanten som sitter lite illa till om man ska köra låda på de två inbyggda hjulen. När man kolla hjulen lite noggrannare såg jag att de är av samma typ man har till rollerblades m.m M.a.o. kullagrade! Lär hålla ett tag, det gjorde iaf mina rollerblades ;-)

Pris: För detta gav jag 8200. Eftersom det inte finns något att jämföra med så är det svår att säga om det är billigt eller dyrt. Vad jag däremot kan säga är att det absolut var värt pengarna. Jag hade nog gett 10 för dessa begade grejer med tanke på kvalitet, ljud och vikt. Det känns som om detta är grejer som kommer att hålla väldigt länge, de kommer inte att knäcka varken min eller nån roddares rygg.

Konklusion: Oerhört bra grejer, tillräckligt med effekt, bra ljud till det jag vill spela, bra byggkvalitet, jävligt blå lysdioder och SUPERLÄTTA.

PS Man blir nyfiken på stärkaren ihop med en TKF1x15

Basen som jag spelat med är min egenbyggda Rick med kropp i lönn/mahogany med två par Fender Precisionsmickar. Kan ses på http://www.norbin.com

Hoppas detta kan var till glädje för någon! ;-)
Lirar på: Egentillverkade Norbinbasar & Fender Jazz 50 A. Genz-Benz Shuttle6 Neo 2x12 & TKS 112.
Se www.norbin.com. Äger också: Epiphone EB 3. Saknar: Rickenbacker 4003 och 4001 och en Travis Bean!!
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Inlägg av Aslan »

Så bra att du är nöjd med riggen!!!:D
Läste på TalkBass att en del har målat över lampan med lite nagellack för att dämpa ljuset. Kanske funkar...
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Sedärja! Kul att du blev så inspirerad av min som jag tog med på den träffen. Satt och njöt hela repningen ikväll faktiskt. :D
Skriv svar