TKS 1158 - (en subjektiv minirecension)

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8589
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

TKS 1158 - (en subjektiv minirecension)

Inlägg av engson »

Fick hem den nya lådan idag med vita PB-transporten!! :)
(STORT tack till MikeO för att han fixade det åt mej. Hela vägen från Norrköping hem till gården här mitt ute i skogen...!!!)

Tack också till TKS för en riktigt bra högtalare!
Repade med bluesbandet på den ikväll, och den lät riktigt bra tillsammans med min lilla gröna Little Giant 350. Har varit missnöjd med ljudet innan, men nu fick jag både rejäl botten och väl definierat ljud hela vägen. Dom andra i bandet märkte direkt att det var nåt som var annorlunda. Har svårt att beskriva ljudet, men den svarar snabbt på anslaget och jag upplever den mycket mer "spänstig" (om nån fattar det..) än EBS:en som jag hade innan. Rejäl "kropp" i mellanregister och djupbas finns där också, fick till och med rulla av lite på stärkaren när bröstet och magen började vibrera... 8)
Användarvisningsbild
tks
VIP medlem
Inlägg: 2696
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 19:54
Ort: Norrköping

Inlägg av tks »

Kul att du är nöjd :tummenupp:

Vilken smidig lösning det blev med transporten förresten, stort tack till MikeO! Hade han med sig sin Terror Bass förresten, eller hade han smygtestat 1158 med den hemma?
ESP Horizon 5, Ibanez SR400 (BEAD)
Peavey TB Raxx, Crown XLS1000, tks D2126, tks 2128

Medlemspresentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=5983" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

tks skrev:Kul att du är nöjd :tummenupp:

Vilken smidig lösning det blev med transporten förresten, stort tack till MikeO! Hade han med sig sin Terror Bass förresten, eller hade han smygtestat 1158 med den hemma?
Tyvärr så har jag haft fullt upp, så jag hann inte testa den med TB:n, och naturligtvis hade jag inte en tanke på att plocke med den när jag hälsade på Engson.

För övrigt så är jag grymt nöjd med combon 1x12 + 1x15.
Mycket bra byxfladder och en grym punsch i det höga basregistret.
Som en riktigt fet baskagge som boxar i magen.

Topp+lådor+bas= 30kg. :tummenupp:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Skriv svar