Texas JB:ljudprov

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
mojo
Medlem+
Inlägg: 715
Blev medlem: tor 20 nov 2008, 13:08

Texas JB:ljudprov

Inlägg av mojo »

Träslag i kropp/hals: okänt
Greppbräda: RW
Elektronik: okänt
Mekanik: okänt
Vikt: 4,5 kg
Pris: 1000 kr

Har haft den ett tag och är mer än nöjd, framförallt efter att ha satt på flats.
Bra ihopskruvad, bra passform hals/halsficka, helt OK ljud
Enda moddandet efter inköp är nytt stall o ch injustering/intonering/stränghöjd/lite filande på bandstavsändarna. Är i nuläget stämd i eb och är löjligt lättspelad.
Har varit huvudvapnet sedan inköp och levererar det som behövs i de musiksammanhang jag rör mig inom (blues och boogie).
Har plötsligt börjat köra på enbart hals-pu, otänkbart ljudideal för inte så länge sedan och kan nästan tänka mig att plocka fram ett plektrum.
Basen andas rock, blues och boogie.
Gör inga övriga reflektioner i förhållande till original JB´s, mer än att jag inte behöver en original JB

Lite ljudexempel:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lsB_BOLNQiY[/youtube]

Edit: Bild på JB'n
Bild
Senast redigerad av mojo den tor 29 jul 2010, 18:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Kul! Jag använder numera em Texas P i bluesbandet. (800 kr). Hur bra som helst. Jag bytte micken till en Tesla så nu låter den som en 64a istf en 78a!
Användarvisningsbild
mojo
Medlem+
Inlägg: 715
Blev medlem: tor 20 nov 2008, 13:08

Inlägg av mojo »

200071 skrev:Kul! Jag använder numera em Texas P i bluesbandet. (800 kr). Hur bra som helst. Jag bytte micken till en Tesla så nu låter den som en 64a istf en 78a!
Ja, det är kul att kunna få ett bra instrument för de pengarna.
Tycker jb-ljudet är helt inom ramen för vad som är bra och kommer nog inte att byta ut pu:erna
Stallet var däremot "ett bockat bleck", satt istället dit ett monorail-stall som jag hade liggande, samt shimsade i en fanerbit för att få till en bättre vinkel på halsen. Den modden + ett set chromes har gjort basen komplett
Användarvisningsbild
Bassman53
Medlem
Inlägg: 114
Blev medlem: fre 22 jan 2010, 17:03
Ort: Stockholm

Inlägg av Bassman53 »

Låter fint!
Vad har du för strängar på den?
Fender
Användarvisningsbild
mojo
Medlem+
Inlägg: 715
Blev medlem: tor 20 nov 2008, 13:08

Inlägg av mojo »

Bassman53 skrev:Låter fint!
Vad har du för strängar på den?
Daddario chromes, vilket passar mina smednävar. Thomastik visade sig vara för klent/sladdrigt för mina händer och spelsätt
Skriv svar