TKS212

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

TKS212

Inlägg av Roborock »

Här kommer en historia som har berättats tidigare, men den tåls att berättas igen

Jag har beställt 2st TKS212 lådor, igår provade jag den första, redan när jag lastade ur den ur bilen så började mina band kompisar, men Robban vad har du nu köpt, vi spelar ju hårdrock, ska vi inte ha stora grejer, hur ska du höras osv..., Sen så frågade gitarristen om han skulle hjälpa mig att bära något, jag sa ta lådan.....va.....Ta lådan....mummel mummel....men va fan robban den väger ju inget utbrast han när han efter mycket protester lyft upp den.

Väl upp i replokalen så fortsatte gloporden om små lådor och hårdrock osv medan jag kopplad in, jag sätter igång min EBS classic topp, kopplar in min P-bas, jag vred upp lite volym och slog an med plektrumet ungefär här slutar gloporden

Samtliga stå nu bara och tittar på den lilla lådan och gapar, de är bland de sjukast vi hört, den lille lådan förmedlar ett ljud som är Stort, varmt, högt och klart. Efter ytterligare några sekunder så säger trummisen...fan Robban du har aldrig haft en bättre låda

Alltså Hatten av för TKS och hans lådor, jag är grymt imponerad, en 2x12 låda skulle i princip räcka till mig och vi spelar högt kan jag lova, lådan leverera ett stort, varmt distinkt rent ljud med massor med botten.

TACK TOMMY
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Håller med till fullo! En låda räcker till det mesta, men jag funderar allt på att beställa en till!
För priset och vikten är dom larvigt bra!

Ps. När du fått din andra, berätta gärna lite om skillnaden!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Inlägg av Roborock »

kmo skrev:Håller med till fullo! En låda räcker till det mesta, men jag funderar allt på att beställa en till!
För priset och vikten är dom larvigt bra!

Ps. När du fått din andra, berätta gärna lite om skillnaden!
Absolut de ska jag göra :D
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Inlägg av HirYoshima »

kul, jag funderar på om jag ska lämna in en motion till regeringen om en sån här, problemet är väl att jag isf behöver en ny topp också.. undrar när han ska börja göra kombos :)
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Hur går det här då???
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
olovski
Medlem
Inlägg: 386
Blev medlem: sön 15 jul 2007, 23:04

Inlägg av olovski »

jag är riktigt nyfiken på hur det låter med 2st sådana lådor :)
MTD | Marleaux | Tecamp | TKS |EBS | Tech21 | Taurus | Morley | Korg |
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++
Inlägg: 3369
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 00:05
Ort: Stötjhölm/Flen

Inlägg av Basmagnus »

olovski skrev:jag är riktigt nyfiken på hur det låter med 2st sådana lådor :)
Det låter riktigt bra! Jag vet, för jag har två själv :)
Låter som en stor och fet rigg, men väger lätt och är smidig.
Väldig bra kombination!
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Inlägg av Roborock »

Basmagnus skrev:
olovski skrev:jag är riktigt nyfiken på hur det låter med 2st sådana lådor :)
Det låter riktigt bra! Jag vet, för jag har två själv :)
Låter som en stor och fet rigg, men väger lätt och är smidig.
Väldig bra kombination!
Ja typ så Basmagnus :D Med två lådor så får man mer av allt som en låda ger och de låter otroligt bra, jag är så ruskigt nöjd att jag köpte dessa två lådor istället för en 8x10 låda.
Skriv svar