Epiphone Thunderbird

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17239
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Annars kan jag fixa ett schema med bara en volym- och en tonkontroll. Den trasiga poten kan ju sitta kvar av rent estetiska själ...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2796
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

jag oppererade upp varenda pott för att se att jag inte kladdat ut nå tenn inuti eller så, alla va rena o såg fungerande ut....

nu har jag varit skit noga med allt.....men första försöka hände de inget, andra försöket hände det inte heller nått....
funderar på att ge upp...eller lämna den till nån som kan, eller bli vän med nån som kan så jag kan utnytja den till att löda i min bas:P
är helt enkelt för ohändig för såntdär...men den ser ju snygg ut nu i alla fall:S
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17239
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Hur är sladdarna från mikarna? Jordsladden ligger runt hotkabeln som skärm och om man har otur så kan isoleringen runt hotsladden smälta så det blir kortis mellan hot och jord. Då blir miken tyst...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

BarbequeVillage skrev:Hur är sladdarna från mikarna? Jordsladden ligger runt hotkabeln som skärm och om man har otur så kan isoleringen runt hotsladden smälta så det blir kortis mellan hot och jord. Då blir miken tyst...
det har jag erfarit, lödde om en sån bas förra helgen
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2796
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

nej tyvär:P funkar när jag stoppar telekabeln mot sladarna direkt, testade för att se om mickarna funkade... så de e nått med allt jag har lödigt dit som felar:P

men vi får se i eftermiddag, om jag får ork att försöka igen.. annars lämnar jag in den på instrumentverkstaden o ber dom fixa det åt mej:
"den här klumpen av sladdar e ett försök till seriekoppling, kan ni fixa det åt mej??"
nån som vet om dom gör sånt på 4sound?
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2796
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

försökte igen idag:P utan lycka, men det börjar brusa när man rör vid dom olika pottarna och dom olika lödöronen, så jag tycker att det borde betyda att det leder ström i alla fall...men men
dom hade ingen tid på istrumentverkstaden före jul, men fick reda på att gitarristen i mitt ena band tydligen va rätt hajj på såntdär så jag ska tvinga han hjälpa mej!
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17239
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Fan, jag känner mig lite skyldig till din ickefungerande bas...

Har du vägarna förbi så gör jag gärna ett försök!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2796
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

ingen fara! e kanske inte det smartaste att klåpare som jag får för mej att operera basar:P fixar sej snart på nå sett säkert när jag kommit på det lilla fatala felet som jag missat varenda gång;)
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2796
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

taddaa! gissa vem som fått sin åsk-kråka att låta!?

satt o pillade ett jävla tag, efter nåra rejäla järn så funkade det helt plöttsligt....

nej tog pottarna från min ful-hartke å löde om skiten. taddaa, å de funkade...:S jävla mysko. fast det är lite små glapp på ett ställe, men de grejar jag imorgon när jag har tid. annars funkar det fin fint!
:D
:D
:D
:D
:D
:D
:D
:D

fan va lng tid mina st'mmisar ska ta! nu f[r dom skynda lite d'r borta p[ gmf!!!

EDIT ursakta att allt ser mongo ut nar jag skriver, men mitt tangentbord fick nan sorts sepe ryck o flyttade om lite tangenter eller natt....
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17239
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Jag säger som Fylking: Äntligen! :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17239
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Uppdateringar i första inlägget.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25790
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Nu har dunderkråkan fått vara med på rep också.
Jävvlar vad trevlig den är!

Ljudet är skönt brötigt men med botten, och den inbjuder ju minst sagt till plektrumspel vilket brötar till ljudet ännu mer.
Höjdpunkten var nog när vi började labba med Bowies China girl - i stickets (eller var det nu är) basgrunka passade den in så jäkla bra.
Även fingerljudet är riktigt bra - mer botten men fortfarande lite brötigt på toppen.
BBQ's omlödning av mickarna måste funkat bra, för ljudet var som sagt kanon!

Av någon anledning måste den här basen spelas under midjenivå, och när jag var tvungen att plocka upp 5-strängade Warwicken för en låt (all speltid den fick ikväll) kändes spelpositionen så jäkla avig så den fick halka ned ordentligt också...

BBQ's omplacering av axelbandet (helt enkelt fastskruvat på en av hals-skruvarna) funkar ypperligt - den hänger bra utan så mycket neck-dive-tendens. Lite udda i viktfördelningen är den ju, men nu tillräckligt bra för att hänga bra. En vacker dag kanske jag sätter dit en knopp bakom halsen, men det känns idag inte prioriterat...
Kom på en lösning för att få den att hänga ännu något lite bättre - om man ser till så att axelbandet går på framsidan mot bakre axelbandsknoppen hänger basen ännu mer upprätt. Behövde inte använda mig av den ikväll, men om man känner behovet...

Som sagt - kul bas!
Ser fram emot att använda denna mycket och ofta!
Medlem i PB50+
Skriv svar