SansAmp Bass Driver DI

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

Mårty Fake skrev:kul läsning. kunnigt. välskrivet.

skulle vilja ha recensionen på Behringers BDI 21 (som man får för ett par hundralappar).
jag äger båda och i min värld är dessa ganska likvärdiga i sound. inte i antal outputs och användningsmöjligheter förstås.
Vi gjorde faktiskt ett högst ovetenskapligt A/B-test mellan Sansamp BDDI och Behringer BDI21 på en träff för ett tag sedan. Körde man rent ljud så var det förvånande likt ljud. Det var när man började dra på lite gain och dista lite som det visade sig var skåpet skulle stå. BDI21:an lät riktigt dåligt då, medan Sansampen morrade fint och rör-likt.
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
Mårty Fake
Medlem
Inlägg: 129
Blev medlem: tis 06 jan 2009, 21:42
Ort: Stockholm

Inlägg av Mårty Fake »

Indigo skrev: Vi gjorde faktiskt ett högst ovetenskapligt A/B-test mellan Sansamp BDDI och Behringer BDI21 på en träff för ett tag sedan. Körde man rent ljud så var det förvånande likt ljud. Det var när man började dra på lite gain och dista lite som det visade sig var skåpet skulle stå. BDI21:an lät riktigt dåligt då, medan Sansampen morrade fint och rör-likt.
intresssant!
då får jag väl börja pressa Sansampen så man får valuta :nickar:
Downstroke Or Die!
*Greco Mirage *Tokai Hardpuncher *Shine Viola
*Vox Super Foundation *GK MB-150 *TKS 112 *Hagström F215GB
*Sansamp *EBS *EHX *T-Rex
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

Fick hem min i går. Har bara testat den som hastigast, men oj vilken magisk liten låda. Som ren distpedal tycker jag inte att den låter så bra, men det här är verkligen en Ampeg in a box. Jämförde den med Ampeg-simuleringen i min POD som jag tidigare varit nöjd med, men BDDI:n vinner med hästlängder. Nu har jag i och med POD:en dubbla uppsättningar av Ampegsimulering, kompressor och stämmis. Varav POD:en är sämre, inte dålig, men sämre, på allt. Hmm... kanske ska sälja POD:en...
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Bassplaya skrev:det här är verkligen en Ampeg in a box.
Testa då Sansamps VT-Bass också. Den är flera-olika-Ampeg-modeller-in-a-box. (eller ja, B-15 och SVT åtminstone.) Enligt vissa, men inte mig, är den dessutom bra som distpedal.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

peter_s skrev:
Bassplaya skrev:det här är verkligen en Ampeg in a box.
Testa då Sansamps VT-Bass också. Den är flera-olika-Ampeg-modeller-in-a-box. (eller ja, B-15 och SVT åtminstone.) Enligt vissa, men inte mig, är den dessutom bra som distpedal.
Ska göra det vid tillfälle.
Jag har fått uppfattningen, genom dom ljudklipp jag hört, att disten i VT-bass påminner alt är exakt som XXL:en (Nån som kan styrka detta?). Jag älskade disten i XXL:en, och ångrar ibland att jag sålde den. Fast nu har jag ju en MXR BASS DI+ och den går det att få fram ett snarlikt distljud ur, som ibland tom låter bättre ;)
Skriv svar