Snabbtest: Markbass Tube Marker -Dist/Fuzz

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
thetonequest
Medlem+
Inlägg: 1762
Blev medlem: tor 12 mar 2009, 23:51
Ort: Göteborg

Snabbtest: Markbass Tube Marker -Dist/Fuzz

Inlägg av thetonequest »

Bild

Tycker alltid det är spännande när det dyker upp nya baspedaler på marknaden och denna kunde jag inte hålla mig många dagar innan jag var tvungen att prova!

-Först av allt tycker jag bör nämnas att detta är mer av en dist/fuzz snarare än en od.
Hade hoppats på att gainen skulle börja från bara lite småsmutsigt grundljud, men även med gain ställd på 0 så har man ett ganska distat sound.
Är man dock ute efter en pedal som snarare tar vid där ens vanliga od sound slutar så är detta absolut något att spana in.
Gainen sträcker sig från distat till allt mer fuzzat ljud.
Som dist/fuzz tycker jag att den var väldigt välljudande med en varm, skön, vintagedoftande ton.
-Känns som ett högkvalitativt bygge och låter likaså!
-Provade inte jättenoga hurpass mycket boost som fanns att tillgå med level ratten, men det kändes som att det fanns tillräckligt att ta av för både unitygain och en tillräcklig volymknuff för den som vill ha det med sitt distade/fuzzade sound.
-Tone kontrollen sträcker sig från "10 filtar över stärken" sound på 0 till en hyfsad diskantökning på max, dock så upplevde jag tyvärr att det riktigt användbara spektrat enbart fanns mellan ca kvart över-max på tonkontrollen...
Allt under kvart över blev helt enkelt bara oanvändbart muddigt!
-Allt som allt så tycker jag att det är en riktigt trevlig pedal, som jag säkert lagt vantarna på om jag inte nyss redan hade skaffat en fuzz som jag är väldigt nöjd med.

Fördelar: Bra pris ; Välbyggd och välljudande
Nackdelar: För mycket gain på 0 ; För smalt användbart spektra på tonkontrollen


Produktsida: http://www.markbass.it/product_detail.php?id=193
/Knut
|Fender Jazzbas 1969 - Sunburst|