Leslie Jennings P-bas (Tusenkronorsbasarna på Tradera)

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+
Inlägg: 2471
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 10:39
Ort: Skövde

Inlägg av Ahab »

All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Man kanske skulle slå till på ett par sådana där set med strängar. Det följde med ett till basen jag köpte, satte dom på en annan p-bas och dom verkar inte va så dåliga som jag trodde.
/Linus
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

jag måste säga att det är mest prisvärda basen jag köpt, helt klart. den låter precis som jag vill, ser ut ungefär som jag vill, är lätt som tusan och hårdvaran är ypperligt bra för dom pengarna.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

hosse skrev:jag måste säga att det är mest prisvärda basen jag köpt, helt klart. den låter precis som jag vill, ser ut ungefär som jag vill, är lätt som tusan och hårdvaran är ypperligt bra för dom pengarna.
1+ på det.
Förutom att jag tycker att den låter mycket, men inte bra :roll:
Hur ofta kan man köpa en såpass prisvärd och användbar bas med kropp i riktigt trä för en tusing?
Undrar förresten vad det är för trä i kroppen. Har du koll på sånt Hosse? Swamp Ash kanske?
/Linus
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

Punkster skrev:
hosse skrev:jag måste säga att det är mest prisvärda basen jag köpt, helt klart. den låter precis som jag vill, ser ut ungefär som jag vill, är lätt som tusan och hårdvaran är ypperligt bra för dom pengarna.
1+ på det.
Förutom att jag tycker att den låter mycket, men inte bra :roll:
Hur ofta kan man köpa en såpass prisvärd och användbar bas med kropp i riktigt trä för en tusing?
Undrar förresten vad det är för trä i kroppen. Har du koll på sånt Hosse? Swamp Ash kanske?
jag gillar mickarna :wink:

inte en aning om vad det är för trä, lär märka det när jag börjar relicera. skulle tippa på basswood. används i alla billiga instrument. eller agathis. nästan helt utan ådring, men det är ju "riktigt" trä.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

hosse skrev:
Punkster skrev:
hosse skrev:jag måste säga att det är mest prisvärda basen jag köpt, helt klart. den låter precis som jag vill, ser ut ungefär som jag vill, är lätt som tusan och hårdvaran är ypperligt bra för dom pengarna.
1+ på det.
Förutom att jag tycker att den låter mycket, men inte bra :roll:
Hur ofta kan man köpa en såpass prisvärd och användbar bas med kropp i riktigt trä för en tusing?
Undrar förresten vad det är för trä i kroppen. Har du koll på sånt Hosse? Swamp Ash kanske?
jag gillar mickarna :wink:

inte en aning om vad det är för trä, lär märka det när jag börjar relicera. skulle tippa på basswood. används i alla billiga instrument. eller agathis. nästan helt utan ådring, men det är ju "riktigt" trä.
Basswood var det. Stod i annonsen märkte jag nu :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
SmashMyAmp
Medlem
Inlägg: 407
Blev medlem: sön 29 jul 2007, 14:07
Ort: Karlskoga

Inlägg av SmashMyAmp »

Lite död tråd kanske men jag måste fråga dig hosse om du har relicat din bas än? Och om du har det hur såg trät ut under? ådringar?
Användarvisningsbild
osten72
Medlem
Inlägg: 234
Blev medlem: tis 21 apr 2009, 23:59
Ort: Bodafors i småland

Re: Leslie Jennings P-bas (Tusenkronorsbasarna på Tradera)

Inlägg av osten72 »

Punkster skrev:
rumpeldunken skrev:Var kan man hitta dom?? "Tradera-bas"...borde vara tradera, men...no can see :( Vad är mailen till dom? Har dom hemsida kanske? :wink:
Ligger inga ute på tradera för tillfället. Men det är ju ett företag som säljer dom så det finns säkert fler. Maila o fråga!
azusa@citynetnassjo.se

Dock så är dom norrbaggar så förbered dig på dålig svenska :wink:
Ha ha hör du inte skillnad på tysklandssvenska och Norska ==)=) dom kommer från tyskland
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Jag har också fått intrycket av att de är tyskar.
Jag får läsa mycket tysksvenska ibland, alltså tyskar som lärt sig skriva på svenska, och det liknar det man läser i annonserna och mail från säljaren.
Så ja, tyskar torde de vara.

Inte för att det spelar någon roll egentligen, men ändå.
Användarvisningsbild
osten72
Medlem
Inlägg: 234
Blev medlem: tis 21 apr 2009, 23:59
Ort: Bodafors i småland

Inlägg av osten72 »

Dramo skrev:Jag har också fått intrycket av att de är tyskar.
Jag får läsa mycket tysksvenska ibland, alltså tyskar som lärt sig skriva på svenska, och det liknar det man läser i annonserna och mail från säljaren.
Så ja, tyskar torde de vara.

Inte för att det spelar någon roll egentligen, men ändå.
He he jo för mig spelar det roll =)=)=) jag är ju Norrmann =)=) jo dom är tyskar, jag bor bara två mil från dom såjag vet vem dom är =)=)
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

osten72 skrev:
Dramo skrev:Jag har också fått intrycket av att de är tyskar.
Jag får läsa mycket tysksvenska ibland, alltså tyskar som lärt sig skriva på svenska, och det liknar det man läser i annonserna och mail från säljaren.
Så ja, tyskar torde de vara.

Inte för att det spelar någon roll egentligen, men ändå.
He he jo för mig spelar det roll =)=)=) jag är ju Norrmann =)=) jo dom är tyskar, jag bor bara två mil från dom såjag vet vem dom är =)=)
Bor du bara två mil från Tyskland? :wink:
Användarvisningsbild
osten72
Medlem
Inlägg: 234
Blev medlem: tis 21 apr 2009, 23:59
Ort: Bodafors i småland

Inlägg av osten72 »

Dramo skrev:
osten72 skrev:
Dramo skrev:Jag har också fått intrycket av att de är tyskar.
Jag får läsa mycket tysksvenska ibland, alltså tyskar som lärt sig skriva på svenska, och det liknar det man läser i annonserna och mail från säljaren.
Så ja, tyskar torde de vara.

Inte för att det spelar någon roll egentligen, men ändå.
He he jo för mig spelar det roll =)=)=) jag är ju Norrmann =)=) jo dom är tyskar, jag bor bara två mil från dom såjag vet vem dom är =)=)
Bor du bara två mil från Tyskland? :wink:
He he he nope=) Dom bor på smålänska höglandet=) och där bor jag med =)=)
Skriv svar