Fender Deluxe Double Bag

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Fender Deluxe Double Bag

Inlägg av Ale »

Brukar bli lite lökigt med recensioner av accesoarer , men tänkte tipsa om den här bagen.

Dubbelbags är i regel dyrt som fan tyvärr , har haft ett undercover som slitits sönder så nu var jag på jakt efter ett nytt , lite billigare. Jag vet att warwick rockbag har ett runt tusenlappen , men denna bag kostar runt 600!
Bagen har två enskilda blixtlås för varje bas , vilket är grymt smidigt. Stoppningen är relativt tjock , bagen verkar stabil och sitter rätt tight på basarna (två jazzbasar). A4-ficka samt en ficka för kabel/strap.
Ryggsäcksanordningen är lite sådär , av karbinhakeversion men med vadderade axelband. Kan tro att den kommer tröttna ganska snabbt eftersom det blir en hel del tyngd , men vi får se. För 600 verkar det vara en bra bag , rekommenderas för dom som behöver en dubbelbag men inte vill lägga hela förmögenheten.

Ska se om jag kan ladda upp nån bild om någon är intresserad.

/C
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
dexter
Medlem+
Inlägg: 575
Blev medlem: tor 11 okt 2007, 09:31

Inlägg av dexter »

Oj hehe jag visste inte ens att det fanns dubbelgigbags :) Jag använder i stort sett aldrig gigbags, tycker det känns mycket säkrare med hardcase.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Bisarrt, jag tänkte precis idag på att det skulle vara smidigt med en dubbelbag ibland!
Ska ner till Malmö och spela in i helgen. Jag åker tåg ner och vill ha med MINST två basar. Ganska jobbigt scenario med hardcases. Ruggigt smidigt (i tanken åtminstone) med dubbelgigbag.
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

bootsy skrev:Bisarrt, jag tänkte precis idag på att det skulle vara smidigt med en dubbelbag ibland!
Ska ner till Malmö och spela in i helgen. Jag åker tåg ner och vill ha med MINST två basar. Ganska jobbigt scenario med hardcases. Ruggigt smidigt (i tanken åtminstone) med dubbelgigbag.
Precis , jag åker mycket tåg och just därför är det otroligt smidigt. Föredar hardcase , två hardcase är för mycket att dra på i sådana situationer.
Fender
Ampeg
Gäst

Inlägg av Gäst »

Läser gärna fler recensioner på accesoarer, instrument och förstärkeri provar man ju oftast ut innan köp men inte tillbehör. Ett case kostar ju ändå runt 1500-2000 och då vill man gärna veta om det håller.
Användarvisningsbild
mangan
Medlem+
Inlägg: 631
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 21:58
Ort: Göteborg

Inlägg av mangan »

Bra case! Har en "likadan" fast singelcase och är mycket nöjd!
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Kul att det uppskattas. Ska ladda upp lite pics.
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Le Contrebasse skrev: Precis , jag åker mycket tåg och just därför är det otroligt smidigt. Föredar hardcase , två hardcase är för mycket att dra på i sådana situationer.
Fan, kanske skulle skaffa mig en.

Var hittade du den?
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

GrafZeppelin skrev:Läser gärna fler recensioner på accesoarer, instrument och förstärkeri provar man ju oftast ut innan köp men inte tillbehör. Ett case kostar ju ändå runt 1500-2000 och då vill man gärna veta om det håller.
Håller med.
Mycket pengar plus att ett bra case är an ganska viktig del av en bra musikutrustning. Bra initiativ, contre.
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

bootsy skrev:
Le Contrebasse skrev: Precis , jag åker mycket tåg och just därför är det otroligt smidigt. Föredar hardcase , två hardcase är för mycket att dra på i sådana situationer.
Jag beställde den sista som var kvar i sverige uppe hos fender via 4sound , men dom kan nog ta hem rätt snabbt. Alla butiker som handlar med Fender kan nog få hem det.
Fan, kanske skulle skaffa mig en.
Senast redigerad av Ale den ons 13 feb 2008, 19:16, redigerad totalt 1 gånger.
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Jo karbinhakar är lite trista. Dom här verkar dock detså stabilare än tidigare jag sett.
Jag har ett fint tjock lädergigbag , och det har ett fantastiskt ryggsäckssystem , men ett extremt tungt case.
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

daionsavage skrev:Bra att du nämnde karbinhakarna. Precis som du säger så är de inte alltid så pålitliga och det blir lätt obekvämt om man skall förflytta sig någon längre sträcka (jag har gått 15 km med basen på ryggen några sena nätter då bussarna slutat gå). Jag blev lite less när karbinhakarna gick sönder för tredje gången på min gamla Rockbag. När peppe sålde sin gigbag från Ritter slog jag till direkt! Den är bra, det enda som saknas är någon sorts fastspänningsanordning för halsen (i Rockbagen finns det ett kardborreband med den funktionen). Fast jag är ändå helnöjd, för den har riktiga bärremmar. Just det gör att man inte drar sig för att gå till repet istället för att bränna bilbränsle i onödan :)

Jag har en gigbag till från Ritter, avsedd för en 3/4-kontra. Jag har fått laga den några gånger, för stackeln nöter upp sömmen vid dragkedjan. Men minns man sina syslöjdslektioner är det inget större bekymmer. Vad använder ni för case/bag till era kontror?

Just nu har jag ett noname som är grymt stabilt och tjockt , tror det är 50 mm stoppning. Har också haft ett ritter innan men det pajade , samt några arirang.

Angående case , jag har grymt svårt att hitta case som pallar med mitt tempo , varje dag till skolan , gå runt med en hel dag, .vidare till gig osv
Enda gig bag jag har haft där sömmarna och blixtlåsen pallat med är det tidigare nämnda lädercase
Fender
Ampeg
Skriv svar