MXR Micro Flanger

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

MXR Micro Flanger

Inlägg av BBQV »

Jag köpte en MXR M-152 Micro Flanger av Groovyjr och har nu testat den hemma i vardagsrummet. Här kommer en snabbrapport:

Bild

Storleken är en av fördelarna, den är lite mindre än en Pitch Black, och den borde rymmas på vilket pedalbord som helst. Den har bara två rattar (Rate och Regen) vilket gör den barnsligt lättrattad, och true bypass.

Ljudet är väldigt bra oavsett inställningar, jag upplever inte att man tappar vare sig topp eller botten. Rate styr hur snabbt svepet går och Regen kontrollerar hur mycket av signalen som regenereras, alltså hur kraftig effekten är. I maxläge ger det en lite sjösjuk känsla som påminner om ett chorus, men backar man lite på Rate så blir det mer användbart. Även i långsammare lägen med lägre inställning på Regen får man en skimrande klang som lyfter fram ljudet.

Det man inte kan få med den här pedalen är det swischande jetplansljudet som gör t.o.m. åttondelar på grundton intressanta under ett gitarrsolo. Det är lite synd tycker jag, men de andra ljuden uppväger den bristen med råge!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation