Warwick Vampyre SN

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+
Inlägg: 1919
Blev medlem: ons 20 okt 2010, 19:52
Ort: Fagersta

Warwick Vampyre SN

Inlägg av Phear »

Jävlar vad glad jag är att behöll den här basen!!!

Tidigare tyckte jag den lät någorlunda bra med nya strängar, men så fort strängarna blev insvettade lät det väl sådär. Blev ett lyft med forrest green compressor och ytterligare ett med Dr ddt-strängar. men nu efter vi bytt replokal är det en jävla skillnad! Ljudet är punchigare, klarare och med djupare bas. Jag kör nästan bara med halsmicken, och ljudet påminner lite om jazzbas p.g.a. jazzmicken såklart men inte lika mesigt på nåt vis. Tidigare har jag fått vrida på mycket diskant för att höra mig själv bra men sista repet körde jag i passivt läge och hörde basen kanonbra. Satte på ett set Dunlop heavy core 55-115 nickelsträngar för ett par veckor sen och det låter skitabra! Har tidigare tyckt att nickelsträngar (de jag testat) lät för otydligt men det berodde på pissig akustik uppenbarligen...

I måndags provade jag med lite elgitarr i basriggen som består av en Fafner 1 och (tyvärr) 212 till gitarr. Jag vred ner disten på odb3:an rejält och maxade blendratten lite sådär planlöst. Gagagagah, vad bra det lät när jag bytte tillbaks till Vampyren! Svart och rivigt! (precis som riktigt kaffe)

Tidigare tyckte jag min Yamaha Bb800 lät bättre, men vinden har vänt! :)

Ska komplettera med lite bilder, mm sen. Det blir uppdatering efter jag byggt nya högtalaren och ev. fifflat lite med resten av riggen och lite akustik. :)
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Re: Warwick Vampyre SN

Inlägg av Bullen »

Warwick är skiten. Synd att man var tvungen att ta sig igenom en kvarts miljon andra instrument innan man insåg det.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Warwick Vampyre SN

Inlägg av blackparkas »

Och jag är bitter att jag inte köpte den när jag hade chansen! :D


Bullen: Du skulle ha frågat mig från början.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+
Inlägg: 1919
Blev medlem: ons 20 okt 2010, 19:52
Ort: Fagersta

Re: Warwick Vampyre SN

Inlägg av Phear »

blackparkas skrev:Och jag är bitter att jag inte köpte den när jag hade chansen! :D
Och jag är inte det minsta bitter att jag behöll den. 8-).
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+
Inlägg: 1919
Blev medlem: ons 20 okt 2010, 19:52
Ort: Fagersta

Re: Warwick Vampyre SN

Inlägg av Phear »

Kan bara nämna att efter jag skaffat en tks 2128, så låter Vampyren ÄNNU BÄTTRE! :) Med halvdöda strängar (eller odöda kanske?)! Lycka!
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5424
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Warwick Vampyre SN

Inlägg av bjelkeman »

Phear skrev:Kan bara nämna att efter jag skaffat en tks 2128, så låter Vampyren ÄNNU BÄTTRE! :) Med halvdöda strängar (eller odöda kanske?)! Lycka!
Är det inte underbart när de nya grejerna får de gamla att låta ännu bättre? TKS <3
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+
Inlägg: 1919
Blev medlem: ons 20 okt 2010, 19:52
Ort: Fagersta

Re: Warwick Vampyre SN

Inlägg av Phear »

Ja så är det. Allrahelst när jag inte var så superimponerad av den här basen från början... Nu är inte högtalaren den svagaste länken i kedjan längre iaf.
Fint skit behöver bra skit runt ikring för att låta skitbra! Annars låter det bara skit. :D
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+
Inlägg: 1919
Blev medlem: ons 20 okt 2010, 19:52
Ort: Fagersta

Re: Warwick Vampyre SN

Inlägg av Phear »

Japp! Fortfarande jävligt nöjd! :D
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem
Inlägg: 1267
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 01:57
Ort: Stockholm

Re: Warwick Vampyre SN

Inlägg av magnusb »

Phear skrev:Japp! Fortfarande jävligt nöjd! :D
Hurra! :)
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Skriv svar