Blackstar Fly 3 Bass

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Skriv svar
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av Basstore »

Köpte mig en Blackstar Fly 3 Bass för att ha på kontoret när ja övar eller plankar låtar.
Första intrycket va typ: Ja den duger väl, låter som den borde när man kör inne bas i en liten högtalare på dålig effekt. Men kände ändå att den fyllde sin funktion.

Igår satt jag igen med den och tänkte då kolla Mp3 funktionen i den så jag kopplade in min mobil o körde lite Spotify i den, Woooow, helt otroligt vilket litet sound de blev i den.
Pluggade in basen samtidigt och spelade till, perfekt möjlighet med att ställa in balansen mellan bas o musik, Yaay, ännu bättre.

Ett sista testa med att köra allting genom lurar istället.
Mobilen inkopplade och spelade upp nya Living Colour plattan, i med lurar och fuck me vilket ljudet (då hade ja ändå enkla mobillurar), tar min bas och pluggar in den och tar EN ton.. PAAANG säger de i hela jävla huset och allting blir svart, hela området och alla grannars hus blir helt svarta och jag tänkte HELVETE va fan är detta.. Tills ja inser att ja faktiskt fortfarande har ljud och ett jävligt bra sånt ljud och att ja körde stärkaren på Batteri.. Uteslutningsmetoden konstaterade att min batteridrivna nya Blackstar va inte orsaken till strömavbrottet i hela området. :)

Så ja fortsätter spela i mörkret och blir bara mer och mer positiv till denna lite sak, helt tyst för min omgivning endast akustiskt ljud från min bas, men ändå fantastiskt bra ljud i lurarna och bra balans mellan musik o bas..

Otroligt nöjd med denna lite sak och kan varmt rekommendera den. I helgen ska ja prova att spela in med den också..

Blackstar Fly 3 Bass kan ja varmt rekommendera ifall ni behöver nåt litet smidigt för turnébussen, tåget, flyget, taxin eller studentrummet eller poolen kanske.. Riktigt nice och just med hörlurar är den grym..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av lekamen »

Kanske man skulle testa, jag kan ibland sakna en enkel hörlursmojäng som låter bra till bas.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av strummer »

Haha, vilken bra recension (på alla sätt), tror jag måste testa en jag också:)
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av Eagle Hazze »

Otäck sekund av känsla när man tror att kvarteret slocknade pga basrelaterade manövrar. Jag ska bli intressant att höra din erfarenhet av inspelning med ministärkaren.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av Basstore »

Har inte haft tid att spela in den ännu, kanske till helgen, men måste fixa en minibajskabel
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av lekamen »

Beställde just ett kit från 4sound!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av blackparkas »

lekamen skrev:Beställde just ett kit från 4sound!

Man blir ju rörd när man ser att det faktiskt finns folk som beställer från svenska butiker fortfarande!


:tummenupp:

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av lekamen »

Ja, och det kändes bra i själen! Plus att det faktiskt blev några kronor billigare än tysken :)
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av mrbaloo »

blackparkas skrev:
lekamen skrev:Beställde just ett kit från 4sound!

Man blir ju rörd när man ser att det faktiskt finns folk som beställer från svenska butiker fortfarande!


:tummenupp:
+1000
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av Eagle Hazze »

mrbaloo skrev:
blackparkas skrev:
lekamen skrev:Beställde just ett kit från 4sound!

Man blir ju rörd när man ser att det faktiskt finns folk som beställer från svenska butiker fortfarande!


:tummenupp:
+1000
:tummenupp:
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av lekamen »

Hoppas 4sound har bra returpolicy för det här var rena plastskrotet tycker jag, Huvva!
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av Basstore »

lekamen skrev:Hoppas 4sound har bra returpolicy för det här var rena plastskrotet tycker jag, Huvva!

Kört den med lurar?
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av lekamen »

Basstore skrev:
lekamen skrev:Hoppas 4sound har bra returpolicy för det här var rena plastskrotet tycker jag, Huvva!

Kört den med lurar?
Japp, men jag tycker inte den lät som 1000kr (köpte stereopacket). Ska nog satsa på en scr-DI (igen).
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av Basstore »

lekamen skrev:
Basstore skrev:
lekamen skrev:Hoppas 4sound har bra returpolicy för det här var rena plastskrotet tycker jag, Huvva!

Kört den med lurar?
Japp, men jag tycker inte den lät som 1000kr (köpte stereopacket). Ska nog satsa på en scr-DI (igen).

Kan har ju bara den lilla o den funkar perfekt tycker ja, dock e de ju plastskit så den tål ju inte som en tanks direkt :)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Blackstar Fly 3 Bass

Inlägg av lekamen »

Jo, kanske att monoklumpen kan vara värd en femhunka. Men jag blev lixom lite besviken på hela grejen för en tusenlapp. Det är den inte värd, tycker jag jallafall.
Skriv svar