Ställen i stockholm

Diskussioner om kontrabasar
Domination
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: tis 20 maj 2008, 22:25
Ort: Sundsvall

Ställen i stockholm

Inlägg av Domination »

Åker ner till stockholm om ett par veckor och hoppas hitta en kontra där. Vilka ställen kan man kolla runt på om man letar efter detta, känns som att musikbörsen absolut inte är ett alternativ dock, men letar igenom alla musikaffärer jag kan få tag på. Även privatpersoner ofc.
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Tiptop kanske?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Basjonas
Medlem+
Inlägg: 608
Blev medlem: mån 04 sep 2006, 14:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Basjonas »

Det finns en snubbe som säljer och lagar kontrabasar på söder i stockholm - Luin Sitkey

Han brukar ha rätt många trevliga instrument hemma. Dock i dom dyrare prisklasserna.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Luin Sitkey är Mr. Kontrabas i Stockholm. Han har ingen hemsida såvitt jag vet men slå upp hans namn på hitta.se

*edit* Det ekar här inne...
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

GrafZeppelin skrev:Luin Sitkey är Mr. Kontrabas i Stockholm. Han har ingen hemsida såvitt jag vet men slå upp hans namn på hitta.se

*edit* Det ekar här inne...
Det är John Daker som spökar! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

+ 1 på Sitkey.
Han har bra koll och får in lite mer eftertrakatade instrument.
Men det är ju svårt o veta vilken prisklass du letar i.
Sitkey har väl från 50 k och upp ungefär.
Fender
Ampeg
Domination
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: tis 20 maj 2008, 22:25
Ort: Sundsvall

Inlägg av Domination »

all right ;) Jag har redan tänkt besöka Luin sedan innan, fick numret av en snubbe för några månader sen, men har inte åkt ner och kollat vad han har än ;P Men det är alltså det som typ gäller? ;D
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++
Inlägg: 3369
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 00:05
Ort: Stötjhölm/Flen

Inlägg av Basmagnus »

Japp, kan bara instämma med föregående talare! Men det händer att han även har basar från 20k inne så det är helt klart värt ett besök.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Basmagnus skrev:Japp, kan bara instämma med föregående talare! Men det händer att han även har basar från 20k inne så det är helt klart värt ett besök.
Luin är mannen som fixade min kontra när den var i två delar. Halsen för sej o resten för sej... Har aldrig låtit bättre än efter besöket hos Dr Sitkey! Dessutom mycket trevlig människa!
Skriv svar