Akut hjälp kontrabas!

Diskussioner om kontrabasar
Arrarr
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 20 dec 2012, 17:20

Akut hjälp kontrabas!

Inlägg av Arrarr »

Efter ett antal långa tågresor med min bas har jag nu kommit hem och upptäckt ett par små sprickor i botten precis där ljudpinnen sitter, förmodligen pga ett slag över stallet under hemfärden. Jag ser inga sprickor i basen utan bara utanpå. Jag tänker att det kan vara bara sprickor i lacken, och då är det ju ingen fara att spela på, men är det sprickor i träet så får jag börja leta lånebasar. Men jag kan inte avgöra vad som är vad. Nu är frågan:

Finns det någon i Göteborg som kan kolla på sådant, och som inte är borta på semester? Tonbyggaren, där jag köpte basen är till min fasa semesterstängt, och imorgon åker jag iväg till nästa spelning. Jag antar att en reparatör är att föredra, men finns det någon rutinerad basist (själv hör jag inte till kategorin rutinerade basister) som tror sig ha tid och koll så är jag himla tacksam för hjälp!
Användarvisningsbild
Orson
Medlem
Inlägg: 141
Blev medlem: tor 29 okt 2009, 15:24
Ort: Linköping

Re: Akut hjälp kontrabas!

Inlägg av Orson »

Jag har två förslag på basreparatörer.

Elinore Morris håller till i Floda/Nääs
http://www.basscare.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Thomas Hellstöm i Mölndal
Antar att hans nummer finns på Eniro.

Lycka till!
Janne

Re: Akut hjälp kontrabas!

Inlägg av Janne »

Kan också rekommendera Elinore, duktig och trevlig.
Arrarr
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 20 dec 2012, 17:20

Re: Akut hjälp kontrabas!

Inlägg av Arrarr »

Tackar och bockar för tipsen! Jag har lyckats komma över lånebas de närmsta spelningarna, men pratade med Thomas (som visade sig bo ett stenkast från mig) och ska dit med basen så fort jag kommit hem. Nu ligger den aningen nedstämd i en hörna hemma och vilar tills dess. =) Men tusen tack för tipsen! Jag hade lite panik ett par timmar igår, så himla gott med hjälpsamma människor.
Skriv svar