full circle

Diskussioner om kontrabasar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Viktor
Medlem
Inlägg: 327
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:01

full circle

Inlägg av Viktor »

är den något att ha? den verkar väldikt praktisk.
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons 27 feb 2008, 07:59
Ort: Osby

Inlägg av cougar »

vad är det exakt?
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

En Fishman pickup, jag har aldrig testat den.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
spaceboy
Medlem+
Inlägg: 1522
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:42
Ort: Göteborg

Inlägg av spaceboy »

Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Jag har för mig att Full circlemicken fick bra kritik när den testades i Bass Player.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
pelle
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 19:45
Ort: norrtälje

Inlägg av pelle »

Har en FC på min kontra. Fungerar väldigt bra. Se mitt inlägg "dreamteam" där jag är lyrisk och presenterar min lösning. FC är lite knölig att montera eftersom man måste kapa stallet och det kräver lite precission. Men det är klart värt besväret. Micken fyller hela registret och du behöver inget mer. Har fått rekommenderat att man förförstärker med en Fishman Platinum då dom matchar varandra optimalt.
Basist i Norrtäljetrakten
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons 27 feb 2008, 07:59
Ort: Osby

Inlägg av cougar »

ehh skitsamma själv nöjer jag mig med sh 950 skitbra ljud.. fångar upp det mesta
Senast redigerad av cougar den tor 27 mar 2008, 07:57, redigerad totalt 1 gånger.
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
Viktor
Medlem
Inlägg: 327
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:01

Inlägg av Viktor »

pelle skrev:Har en FC på min kontra. Fungerar väldigt bra. Se mitt inlägg "dreamteam" där jag är lyrisk och presenterar min lösning. FC är lite knölig att montera eftersom man måste kapa stallet och det kräver lite precission. Men det är klart värt besväret. Micken fyller hela registret och du behöver inget mer. Har fått rekommenderat att man förförstärker med en Fishman Platinum då dom matchar varandra optimalt.
det låter ganska komliserat att montera den, kan du beskriva lite mer hur du gick tillväga?
pelle
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 19:45
Ort: norrtälje

Inlägg av pelle »

Viktor skrev:det låter ganska komliserat att montera den, kan du beskriva lite mer hur du gick tillväga?
Man måste kapa bägge stallbenen och göra allt med stor precision. Man borrar både i fotdelen och stalldelen och allt måste hamna rätt. Man skall gänga i ena delen. Det är för komplicerat att beskriva såhär men det följer med en mycket noggrann arbetsbeskrivning när man köper micken. Om du inte är van att arbeta med instrument på ett hantverksmässigt sätt bör du nog ta hjälp av en fackman. Men micken är mycket bra och jag är helnöjd!
Basist i Norrtäljetrakten
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Har användt full circle på en hel del hyrbasar.
Jag gillar mer Bp100/wilson-soundet. Men det är en mic med bra kärna och full ton. Inte så strängcentrerad ton som många andra mikar. Den klarar sig även bra på lite högre volymer utan att runda. Nackdelen är ju att du behöver bygga om ditt stall , vilket är en extra kostnad samt du behöver fixa et nytt stall om du inte är nöjd med micken.
Fender
Ampeg
Skriv svar