Lektioner i Örebro sökes!

Diskussioner om kontrabasar
Kokaburra
Medlem
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 18:28
Ort: Örebro

Lektioner i Örebro sökes!

Inlägg av Kokaburra »

Hejsan! Det är så att jag fått upp ögonen för kontrabasen och tycker det vore sjukt häftigt att lära sig spela och känna på lite om det är något för mig, därför söker jag någon i Örebroområdet som är villig att lära mig ett och annat runt kontran (mot betalning såklart)

Har tidigare spelat metal/metalcore och lite funk men då på elbas och jag är jättesugen på att lära mig lite Jazz eller Swing på kontrabas! Har en vision om att någon gång starta en jazztrio, vore sjukt häftigt! Speciellt då många i min ålder bara lyssnar på hjärndöd house haha!

Så om det finns någon som känner sig manad att dela med sig av sin kunskap skulle jag verkligen uppskatta det! :)
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Lektioner i Örebro sökes!

Inlägg av strummer »

Mattisson i Kumla kanske?

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem
Inlägg: 4766
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 15:27
Ort: Örebro

Re: Lektioner i Örebro sökes!

Inlägg av newheartshadow »

Sätt upp ett anslag nere på Musikhögskolan och kolla om du kan haffa nån baslärarelev där.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Re: Lektioner i Örebro sökes!

Inlägg av edvin »

Sebastien Dubé i Swedish chamber orchestra är en mycket bra lärare! Att lägga pengarna på kanske tre första lektioner med honom kommer ge dig MYCKET för din utveckling.
grejor
Användarvisningsbild
gabrieldahl
Medlem+
Inlägg: 868
Blev medlem: lör 14 aug 2010, 13:57
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Lektioner i Örebro sökes!

Inlägg av gabrieldahl »

jag vill spela house på kontrabas!!
Min musik/basprylar på youtube: https://www.youtube.com/user/gabrieldahlgabridahl
Paradise League - Let's Go To Funk City: https://open.spotify.com/album/7JcHREvU ... tMzvcqTHKw
Skriv svar