Oliv strängar.

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
minibengt
Medlem
Inlägg: 71
Blev medlem: tis 25 jan 2011, 10:12
Ort: Kungsbacka

Oliv strängar.

Inlägg av minibengt »

Letar bra strängar till slapp spel.
Är olivsträngarna det bästa man kan få tag på? Dom är ju snuskigt dyra...men är dom värda det?
Och är det fördel att köra alla strängarna med oliv? Eller skall man mixa?
Vet att det finns många trådar om just detta. Men vill ha hjälp med vad jag skall köpa.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Lakland Skyline 55-60 Custom,Kala UbassFL,Bjärton-53 kontrabas, ,Sandberg California TM5, Carvin RC210, TKS 112 X 2, Ampeg svppro, LAB FP+ 4000,TC 800
Användarvisningsbild
Chupacaps
Medlem
Inlägg: 214
Blev medlem: ons 22 jun 2011, 01:32
Ort: Stockholm/Avesta/Uppsala

Re: Oliv strängar.

Inlägg av Chupacaps »

Jag har ett nytt oöppnat set du kan få lite billigare om du bestämmer dig för dessa. Vet inte hur de är till slap, vet bara att de får basar jag haft dem på att låta så j***a bra. Har flera set, därav försäljning. PMa vid intresse.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side."
Användarvisningsbild
minibengt
Medlem
Inlägg: 71
Blev medlem: tis 25 jan 2011, 10:12
Ort: Kungsbacka

Re: Oliv strängar.

Inlägg av minibengt »

Och.. Får fundera lite. Är först och främst slapp strängar jag vill ha. Det är mycket pengar om dom inte funkar till det.
Jag hör av mig om jag bestämmer mig för dom.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lakland Skyline 55-60 Custom,Kala UbassFL,Bjärton-53 kontrabas, ,Sandberg California TM5, Carvin RC210, TKS 112 X 2, Ampeg svppro, LAB FP+ 4000,TC 800
Skriv svar