Ny preamp.

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Ny preamp.

Inlägg av bootsy »

Sorligt nog verkar min Sadowsky-preamp ha gått ur tiden. Å andra sidan har den tjänat mig gott, jag misstänker att jag var en av de första i Sverige som skaffade en, typ 92-93.
Jag har använt den till både el och kontra, och nu undrar jag om ni har några köptips på någonting annat nytt som skulle funka på samma sätt? Jag ska ju till USA om två veckor, så tips på det som finns där är extra uppskattat.

Eller så köper jag bara en ny Sadowsky?

Och vad tycker ni om Sansampen till kontra, är det bara knäppt?
mickeriksson
Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 17:12
Ort: Kungsängen

Inlägg av mickeriksson »

Jag har haft min länge, inte så länge som du...men det enda jag kan säga är ju att du måste skaffa en ny...om det inte går att laga den.

Jag byter hellre fru än min Sadowsky.
Nu är det försent att ge upp!
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Bild
[/img]
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Kolla med Bo Hansén om han kan fixa den.
Finns på forumet alt. http://www.hansenaudio.se/
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
mickeriksson
Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 17:12
Ort: Kungsängen

Inlägg av mickeriksson »

Jag har en David Gage Realist som jag kör genom Sadowskyn tillsammans med en KK Golden Trinity....allt in i en Acoustic Image Coda.
Klockrent, enda problemet är att trummorna läcker in om man ska ut i ett PA....går att skärma bord med ett notsäll eller nåt dock.

Inget av ovanstående matchar en Petit Chablis från La Chablisienne ihop med lite kokt torsk me ägg och persiljesås, föregången av en påskölsprovning....Oppigårds Easter Ale går vidare till European Easter Ale Contest.
Nu är det försent att ge upp!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Klopper skrev:Kolla med Bo Hansén om han kan fixa den.
Finns på forumet alt. http://www.hansenaudio.se/
Bra tips!

Iofs i Götet, men det gåt ju alltid att skicka grejerna.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

mickeriksson skrev: Inget av ovanstående matchar en Petit Chablis från La Chablisienne ihop med lite kokt torsk me ägg och persiljesås, föregången av en påskölsprovning....Oppigårds Easter Ale går vidare till European Easter Ale Contest.
Låter gott!

Själv har jag precis provat Italienska viner för dyyyyyra pengar ihop med lufttorkad skinka och parmesan.
Skriv svar