Intressekoll: begagnatpris Elkontra NXT?

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Intressekoll: begagnatpris Elkontra NXT?

Inlägg av hitman »

Har lurat lite smått på att sälja min Steinberger NXT elkontra. Det är ett superbra instrument, även om den inte riktigt låter kontra, någon här sade "elbas på steroider". Mycket lättspelad, funkar både pizzicato och med stråke.

Men jag har ev. en mer udda EUB på gång, har tyvärr inte råd att behålla båda. Vad kan vara realistiskt att hoppas på om jag säljer? Nypriset hos tyske Thomann är 11 500 kr.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Intressekoll: begagnatpris Elkontra NXT?

Inlägg av Roger Hedin »

Hmmm!
Man brukar ju räkna med ungefär 70% av nypriset när det är begagnat, men nu är en NXT en lite udda fågel, så du kan nog få vänta på att få den såld. Annonsera på finn.no också. Jag har själv en CR4M som jag inte bestämt mig för om jag ska behålla eller inte. Mest troligt behåller jag den.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Intressekoll: begagnatpris Elkontra NXT?

Inlägg av mrbaloo »

Marcbass tar ca 9000 för en ny 4strängad på Musikalen. Det kanske kan vara en ledrråd på var begpriset kan hamna någonstans. Hade jag haft stålar tillgängligt hade det antagligen blivit en NXT från Marcbass för länge sedan. Men med lite begpris på din bas så får du säkert den såld på studs.
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Intressekoll: begagnatpris Elkontra NXT?

Inlägg av hitman »

Om jag fattar beslut att sälja får ni första tjing här på PB ;-)
Skriv svar