Någon som testat Rockbass Triumph?

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Någon som testat Rockbass Triumph?

Inlägg av hitman »

Jag har siktat på att köpa en kk baby bas, men tyvärr har kronan tappat en hel del mot £ senaste halvåret så det kan bli tajt att få ihop till en sådan.

Bild


Ett alternativ skulle kunna vara Warwicks Rockbass Triumph. Är det någon här som äger en sådan eller har provspelat en? Vad tycker ni i så fall?

Bild
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
FlacMurry
Medlem
Inlägg: 346
Blev medlem: tis 21 jul 2009, 22:47
Ort: Klippan, Skåne

Re: Någon som testat Rockbass Triumph?

Inlägg av FlacMurry »

då jag känner att någon måste svara efter drygt en månad så har jag någon halvt att tillägga!
har varit på väg att köpa en warwick rockbass triumph men blev faktiskt avråd detta då kvalitén/kvalisorten skiljer OERHÖRT mycket från exemplar till exemplar (VAD JAG HAR HÖRT!) så man kastar tärningen lite. dock t.ex NS design:er ska vara mycket mer jämna i att du får något bra när du lägger ut lite mer för en sån.
Basar;
- Bandlös ibanez
- Spector Q4
- Ares Custom 5 str
- Warwick Corvette 5str
- Warwick Katana 5str
Förstärkare;
- Markbass MoMark
- 2x Markbass New York 121
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Någon som testat Rockbass Triumph?

Inlägg av hitman »

Hm. Den är väl tillverkad i Kina, så det låter inte otroligt. Men får man ett måndagsex. så får man åberopa garantin antar jag.

En sak jag inte visste om Triumfen, och inte ser som positivt, är att piezon tydligen är aktiv och kräver batteridrift. Så köper jag en sådan så blir det antingen till att bygga en extern strömförsörjning eller också byta ut micken mot en passiv. Jag kan inte tänka mig att behöva oroa mig för att batteriet skall dö mitt under ett gig.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Någon som testat Rockbass Triumph?

Inlägg av Roger Hedin »

När jag köpte min första NS så köpte jag lågbudgetmodellen som hette Wav. Den var fin första kvällen, men dagen därpå hade HELA greppbrädan krackelerat svårt. Den åkte tillbaka till affären fortare än en gris blinkar. Istället köpte jag min första NS CR4M, vilken efter ett knappt år fick ohjälplig bakåtböj på halsen. Den åkte också tillbaka. Den andra CR4M som jag haft sedan dess har däremot funkat hur bra som helst.

Måndagsexemplar finns av alla märken...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar