Pre-amp, tips på bra?

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
Bassilusken
Medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: sön 06 apr 2008, 20:41
Ort: Falköping

Pre-amp, tips på bra?

Inlägg av Bassilusken »

Jag har ingen pre-amp till min kontra, om jag skulle köpa en bra med ett hyfsat pris. Vad skulle ni rekomendera

kör en sådan här stärkare, om det är något man behöver tänka på:

http://img507.imageshack.us/img507/1465/p8130021xd7.jpg

och en sådan här mick:

Bild
dereborn

Inlägg av dereborn »

Du kan få köpa en fishman av mej!

Bild

Jag köpte den - med trasig treble-pot - av funkysh**t härinne för en femhundring, nu är den på lagning du får den för samma peng plus repkostnaden.
(Jag har börjat köra min ART tube preamp istället, så jag använder inte fishman:en.)
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Den Fishmanen låter himla bra faktiskt. Har själv använt en sån men nu uppgraderat till en Fishman Platinum Bass, som har lite fler finesser. Låter också bra :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons 27 feb 2008, 07:59
Ort: Osby

Inlägg av cougar »

dereborn skrev:Du kan få köpa en fishman av mej!

Bild

Jag köpte den - med trasig treble-pot - av funkysh**t härinne för en femhundring, nu är den på lagning du får den för samma peng plus repkostnaden.
(Jag har börjat köra min ART tube preamp istället, så jag använder inte fishman:en.)
vad tror du rep kostnaden går på?
Hate Thy Neighbour!
dereborn

Inlägg av dereborn »

Har just fått veta att den kostade 250 spänn att fixa. Du kan alltså få den för 750:-. Snabbt svar, annars lägger jag upp den på swap-bordet i Örebro! ;-)
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons 27 feb 2008, 07:59
Ort: Osby

Inlägg av cougar »

dereborn skrev:Har just fått veta att den kostade 250 spänn att fixa. Du kan alltså få den för 750:-. Snabbt svar, annars lägger jag upp den på swap-bordet i Örebro! ;-)
jag tar den! ditt tel nr så ringer jag!
Hate Thy Neighbour!
Skriv svar