Mick för slapping.

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons 27 feb 2008, 07:59
Ort: Osby

Mick för slapping.

Inlägg av cougar »

Är det någon som vet var man kan hitta mickar som fästs under halsen? dom ska ta upp slap ljudet.
King hade något men dom kostar ju som fan..
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Jag har en K&K Hot Spot http://www.thomann.de/se/kk_hot_spot.htm finns Shadows och alla möjliga kolla på Thomann. Däremot är jag inte riktigt nöjd med klickljudet jag tycker att det blir antingen för vasst eller att det låter "klock" när man försöker eq:a. Jag har efter tips från Tommylove testat med mygga men jag fick inte riktigt till det ändå (kanske pga av billig skräpmygga).

Jag tycker att det lätt blir som att klickljudet och ljudet från basen separeras och inte blir en helhet och det är inte snyggt. Kanske finns andra som experimenterat med detta?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
spaceboy
Medlem+
Inlägg: 1522
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:42
Ort: Göteborg

Re: Mick för slapping.

Inlägg av spaceboy »

cougar skrev:Är det någon som vet var man kan hitta mickar som fästs under halsen? dom ska ta upp slap ljudet.
King hade något men dom kostar ju som fan..
http://www.kksound.com/index.html

http://www.kksound.com/bassmasterrb.html
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons 27 feb 2008, 07:59
Ort: Osby

Inlägg av cougar »

Svensson skrev:Jag har en K&K Hot Spot http://www.thomann.de/se/kk_hot_spot.htm finns Shadows och alla möjliga kolla på Thomann. Däremot är jag inte riktigt nöjd med klickljudet jag tycker att det blir antingen för vasst eller att det låter "klock" när man försöker eq:a. Jag har efter tips från Tommylove testat med mygga men jag fick inte riktigt till det ändå (kanske pga av billig skräpmygga).

Jag tycker att det lätt blir som att klickljudet och ljudet från basen separeras och inte blir en helhet och det är inte snyggt. Kanske finns andra som experimenterat med detta?
kommer ihåg att du snackat om det där dinglet med ena micken från shadow 950 mickarna. kan man inte sätta dit den micken som dinglar under på gräppbrädan? du kanske har provat?
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

cougar skrev:
Svensson skrev:Jag har en K&K Hot Spot http://www.thomann.de/se/kk_hot_spot.htm finns Shadows och alla möjliga kolla på Thomann. Däremot är jag inte riktigt nöjd med klickljudet jag tycker att det blir antingen för vasst eller att det låter "klock" när man försöker eq:a. Jag har efter tips från Tommylove testat med mygga men jag fick inte riktigt till det ändå (kanske pga av billig skräpmygga).

Jag tycker att det lätt blir som att klickljudet och ljudet från basen separeras och inte blir en helhet och det är inte snyggt. Kanske finns andra som experimenterat med detta?
kommer ihåg att du snackat om det där dinglet med ena micken från shadow 950 mickarna. kan man inte sätta dit den micken som dinglar under på gräppbrädan? du kanske har provat?
Jo jag har faktiskt provat, det är lite precis att den når fram till greppbrädan men det funkar faktiskt. Lite dåligt med variationsmöjligheterna dock...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons 27 feb 2008, 07:59
Ort: Osby

Inlägg av cougar »

Svensson skrev:
cougar skrev:
Svensson skrev:Jag har en K&K Hot Spot http://www.thomann.de/se/kk_hot_spot.htm finns Shadows och alla möjliga kolla på Thomann. Däremot är jag inte riktigt nöjd med klickljudet jag tycker att det blir antingen för vasst eller att det låter "klock" när man försöker eq:a. Jag har efter tips från Tommylove testat med mygga men jag fick inte riktigt till det ändå (kanske pga av billig skräpmygga).

Jag tycker att det lätt blir som att klickljudet och ljudet från basen separeras och inte blir en helhet och det är inte snyggt. Kanske finns andra som experimenterat med detta?
kommer ihåg att du snackat om det där dinglet med ena micken från shadow 950 mickarna. kan man inte sätta dit den micken som dinglar under på gräppbrädan? du kanske har provat?
Jo jag har faktiskt provat, det är lite precis att den når fram till greppbrädan men det funkar faktiskt. Lite dåligt med variationsmöjligheterna dock...
okej ska prova det.. annars får det bli en seperat mick.
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
TommyLove
Medlem
Inlägg: 489
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 07:42
Ort: Västerås

Inlägg av TommyLove »

Om man inte tycker det funkar med mygga kan man köpa trig-mickar som egentligen är till trummor tror jag. Yamaha på musikbörsen har jag för mig hade ett helt överkomligt pris.

Jag kör fortfarande med min billiga ClasOhlson videokameramygga, enda problemet jag har med den är att det är rundgångskänsligt som tusan.
www.myspace.com/tommylovesweden


Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

TommyLove skrev:Om man inte tycker det funkar med mygga kan man köpa trig-mickar som egentligen är till trummor tror jag. Yamaha på musikbörsen har jag för mig hade ett helt överkomligt pris.

Jag kör fortfarande med min billiga ClasOhlson videokameramygga, enda problemet jag har med den är att det är rundgångskänsligt som tusan.
Rundgångkänslig är ordet! Trummick har jag också funderat på.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons 27 feb 2008, 07:59
Ort: Osby

Inlägg av cougar »

jag blev av med rundgången helt totalt när jag tryckte in arbetshandskar i F-hålet och det andra osså.
man kan nog göra det snyggare men det duger när man repar i någon lokal.
Hate Thy Neighbour!
Skriv svar