Band sökes

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Band sökes

Inlägg av blackparkas »

Har precis splittrat coverbandet som sångaren och gitarristen tydligen som en blixt från klar himmel hade tröttnat på.
Och eftersom det är det enda riktigt fasta bandet jag hade så känner jag att jag vill ha ett nytt...

Någon som vet av nå´t band, cover eller original som behöver basist som finns någorlunda nära Hälsingland?
Original eller coverband som sagt, spelar inte så stor roll bara de är någorlunda seriösa...


Har lirat i drygt 15 år och har lirat igenom de flesta musikstilar förutom Jazz som jag tack och lov (tyvärr?) sluppit..
Har utrustning som syns i min footer men det lär bli en del försäljning nu skulle jag tro.

Är väl inte superbra på nå´t utan ser mig som halvkass på det mesta...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Surt! Det gick väl rätt bra för er?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

Trist! Fast det kan å andra sidan leda till att du träffar på ett ännu roligare gäng - ha inte onödigt bråttom att sälja iväg grejerna nu!!
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev:Surt! Det gick väl rätt bra för er?
Med tanke på att vi blandade in rätt många.... otippade covers och ändå fick folk att dansa ibland och krögare som vill ha tillbaka oss så, ja, hyffsat får man väl säga.
Det tråkiga är ju gjort och folk har uppskattat det vi gjort hittills.

BB3000S skrev:Trist! Fast det kan å andra sidan leda till att du träffar på ett ännu roligare gäng - ha inte onödigt bråttom att sälja iväg grejerna nu!!
Jao... fast jag bor i Bollnäs.... det finns inte så många kvar som jag känner att jag vill lira med egentligen. Det är få som slår den här gitarristen på fingrarna tyvärr, och det gör så otroligt mycket...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Nä, precis. Sälj inget i panik nu...

Jag har precis entledigat mig själv från vårat band då jag och min bror, tillika trummis, inte är kontanta med varandra.
Jag räknar med att det dyker upp en lösning på det med så småningom.

Det finns ingen anledning till att sälja iväg massa grejer som du snart nog måste börja jaga igen.

Koppla av under helgen och fundera lite så skall du se att det känns lite annorlunda efter helgen med lite distans.

Du är snart tillbaka i sadeln igen...
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Håll igång bandtanken...fasen: Bollnäs...vår trummis anno dazumahl gjorde vapenfri lump där för drygt 20 år sedan - på den tiden var det ju ett jävla röj (=musikalisk aktivitet) i stugorna i Bollnäs.

Jag vägrar tro att detta förändrats - in med nya medlemmar vetja!
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Fast.... det är inte så enkelt.
Innan jag hamnade med i det här bandet hade jag inte ett fast band på.... 5 år typ.
Det är ju rena fördärvet för min del.
Har växt som basist och utvecklats grymt under det här 1,5 åren jag lirat med de här grabbarna, trodde inte man kunde utvecklas när man blivit gammal....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Usch va pissigt..

Lägg ut annons på Vendolin.. Samt kolla lite på Vendolin
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Du har väl iof kyrkprylen kvar tills du hittar nytt?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Men, Parkas: det du säger utgör ju fullgod anledning att INTE kasta yxan i sjön!

Kör på Markuks förslag - om inte annat sätter det ju bollen i spel, medan du funderar på andra åtgärder. :tummenupp:
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jo, lirar någorlunda återkommande i kyrkliga sammanhang, men inte alls lika mycket som förr i tiden och det är inte alls lika kul som bandet.

Det känns nästan lite för pinsamt att annonsera på Vendolin, har kikat lite där i veckan då jag vetat vad som skulle komma.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Men dra ihop nåt själv då! Bollnäs kan ju inte vara större än att du känner till var musikanterna gömmer sig, eller?

Som bandleader och initiativtagare kan du ju dessutom bossa lite över repertoaren...

GOGOGO!
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

precision65 skrev:Men dra ihop nåt själv då! Bollnäs kan ju inte vara större än att du känner till var musikanterna gömmer sig, eller?

Som bandleader och initiativtagare kan du ju dessutom bossa lite över repertoaren...

GOGOGO!
+1 :D

Fast det är helt ok och nog förväntat att ha en liten depp-period först ett tag... Sälj inget på depp-impuls bara!
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Men Parkas och Rolle... Vafan!

Ut och leta rätt på nya band på stört!
Det är väl inget pinsamt med att annonsera på Vendolin?? Det är ju ett bra ställe där många tittar så kör bara!

Utan band borde ingen behöva vara!
Få saker som tar udden av musikintresset så illa som det...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag får se hur det blir.

Får väl kanske bli så att man försöker dra ihop nå´t själv innan det är färdigt.
Men det känns så jobbigt att starta från grunden igen.
Försöker nog heller hitta något befintligt med en reppe så man slipper den biten...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Janne

Inlägg av Janne »

Starta eget säger jag också. Drömmer jag nu eller sjunger du inte också? Då är det ju bara en musikant och en trummis så är det fulltaligt. Var Josef med i bandet som läggs ned nu? Ska jag spöa upp honom i skogen under jakten? ;)
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Janne skrev:Starta eget säger jag också. Drömmer jag nu eller sjunger du inte också? Då är det ju bara en musikant och en trummis så är det fulltaligt. Var Josef med i bandet som läggs ned nu? Ska jag spöa upp honom i skogen under jakten? ;)
NU börjar det hända saker...! :twisted:
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Mr Spock skrev:
Janne skrev:Starta eget säger jag också. Drömmer jag nu eller sjunger du inte också? Då är det ju bara en musikant och en trummis så är det fulltaligt. Var Josef med i bandet som läggs ned nu? Ska jag spöa upp honom i skogen under jakten? ;)
NU börjar det hända saker...! :twisted:
Hähä.
Kan se löpet.

Musiker uppsmiskad under älgjakt.
Förövaren....
Han var dum mot Parkas!
:D :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
dereborn

Inlägg av dereborn »

precision65 skrev:Men dra ihop nåt själv då! Bollnäs kan ju inte vara större än att du känner till var musikanterna gömmer sig, eller?

Som bandleader och initiativtagare kan du ju dessutom bossa lite över repertoaren...

GOGOGO!
Exakt så gör man!
Fundera på vilka du vill lira med, gärna såna som inte lirat ihop förut. Sen snackar du med nån krögare som du känner från framgångarna med förra bandet, sätter ett gig så ni har nåt att sikta mot, sen väljer du ut 20 låtar (i samråd med sångaren), bränner en rep-cd o så är ni igång!

Om du dessutom redan från början säger att det är ett "löst hopplock" så kan du ju byta folk bäst du vill tills allt känns kanon!
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Som sagt parkas, softa ett tag och tyck synd om dig själv. Sen är det bara upp i sadeln igen! Det är ju trummisar och bassister det brukar vara ont om!!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

kmo skrev:Som sagt parkas, softa ett tag och tyck synd om dig själv. Sen är det bara upp i sadeln igen! Det är ju trummisar och bassister det brukar vara ont om!!
Keyboardister tycker jag är värst - har letat keyboardist av och till i de band jag varit med i men får man nånsin tag i en så kan man ge sig fan på att han inte passar in...
Medlem i PB50+
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

blackparkas skrev:
TDHP skrev:Surt! Det gick väl rätt bra för er?
Med tanke på att vi blandade in rätt många.... otippade covers och ändå fick folk att dansa ibland och krögare som vill ha tillbaka oss så, ja, hyffsat får man väl säga.
Det tråkiga är ju gjort och folk har uppskattat det vi gjort hittills.

BB3000S skrev:Trist! Fast det kan å andra sidan leda till att du träffar på ett ännu roligare gäng - ha inte onödigt bråttom att sälja iväg grejerna nu!!
Jao... fast jag bor i Bollnäs.... det finns inte så många kvar som jag känner att jag vill lira med egentligen. Det är få som slår den här gitarristen på fingrarna tyvärr, och det gör så otroligt mycket...
Om jag inte minns fel finns det väl en folkhögskola i Bollnäs, vilket betyder duktiga musiker som ofta vill extraknäcka?
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Tycker också det är skittrist!
Känner inga musiker i Örebro.....och det finns aldrig en annons på Vendolin
som söker ngn på överkomligt avstånd.
Måste man flytta till Sthlm för att hitta folk att lira med?! :?
Senast redigerad av Geddan den lör 11 okt 2008, 15:15, redigerad totalt 1 gånger.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3399
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Surt Parkas! Lider med dig. Ang. att söka på vendolin så hittade jag mitt nuvarande band där. Okej, Göteborg är något större än Bollnäs, men ändå. Inget att skämmas över. Klart det finns massa glin som inte kan spela där också, men skit i dom!

Hoppas du hittar något snart. Och hör jag något så ska jag rekommendera dig direkt :D
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3399
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Kom just på en sak.... betyda detta att du nu har MER tid att skriva inlägg på PB? :shock:
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Skriv svar