Trummis, gitarrist och sångare sökes i Stockholm.

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Skriv svar
Hanna
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 21:43

Trummis, gitarrist och sångare sökes i Stockholm.

Inlägg av Hanna »

Vi är tre tjejer, 15-16 år. Vi har ett nystartat band tillsammans och söker trummis, gitarrist och sångare.
En an oss sjunger, spelar piano och gitarr, den andra spelar elbas och den sista spelar kompgitarr (vi söker alltså leadguitar).
Personen ska vara engagerad och villig att satsa. Ett måste är också att den bor i Stockholm.
Vi inspireras av indie rock och ligger alltså mycket åt det håller i vår egen musik.
Användarvisningsbild
Sartic
Medlem+
Inlägg: 732
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 04:02
Ort: Järfälla

Inlägg av Sartic »

Tyvärr så har vi nog bara ett fåtal personer på detta forum som är under 18 och dom jag vet är i eran ålder bor inte ens i Stockholm har jag för mig. Dessutom så spelar nog 98% av medlemmarna här på PrataBas bas och den platsen är ju redan fylld.
Och skulle det finnas någon som spelade något av det ni söker så kan jag tänka mig att ni inte vill ha halvrunda skäggiga 40-åringar i bandet (ja, det är så jag föreställer dom flesta på forumet ;))? :lol:
Jag kan spela trummor rätt bra och skulle gärna göra det i ett bandsammanhang, men jag är 6-7 år äldre än er så det skulle inte se speciellt bra ut varken för er med tanke på er "image", eller för mig på grund av rätt självklara skäl. :lol:
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Mjo det ligger något i det sartic.. Jag är 17 men bor i skåne tex, rumpel är 15 men bor i norrköping eller något och alla andra är i stort sett som du säger bassister och 40 år gamla :wink:
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Inlägg av Bullen »

Hoppas ni hittar nåt, även om det kanske blir svårt på detta forum.

Säg gärna till basisten i bandet att spana in detta forumet, det kan behövas lite fler damer här i gubbarnas värld! :wink:
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

ironbullen skrev:Hoppas ni hittar nåt, även om det kanske blir svårt på detta forum.

Säg gärna till basisten i bandet att spana in detta forumet, det kan behövas lite fler damer här i gubbarnas värld! :wink:
Hehe så sant så.. finns väl bara en aktiv tjej på forumet och det är PBSmm :P
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Söker ni bara tjejer eller är killar välkomna också?
Även om det som sagt kanske mest är gubb-basister här (som jag!) så finns det alltid folk som känner folk som känner folk!
Lycka till!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Janne

Inlägg av Janne »

YZZ skrev:
ironbullen skrev:Hoppas ni hittar nåt, även om det kanske blir svårt på detta forum.

Säg gärna till basisten i bandet att spana in detta forumet, det kan behövas lite fler damer här i gubbarnas värld! :wink:
Hehe så sant så.. finns väl bara en aktiv tjej på forumet och det är PBSmm :P
Nu glömmer du minst en.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: Trummis, gitarrist och sångare sökes i Stockholm.

Inlägg av Cuba »

Hanna skrev:Vi är tre tjejer, 15-16 år. Vi har ett nystartat band tillsammans och söker trummis, gitarrist och sångare.
En an oss sjunger, spelar piano och gitarr, den andra spelar elbas och den sista spelar kompgitarr (vi söker alltså leadguitar).
Personen ska vara engagerad och villig att satsa. Ett måste är också att den bor i Stockholm.
Vi inspireras av indie rock och ligger alltså mycket åt det håller i vår egen musik.
Hej Hanna!

Som sagt, det kan nog vara svårt att hitta annat än basister på detta forumet, även om TDHP spelar gitarr (och verkar sugen fast han inte vågar skriva det :wink: ).

Andra bra annonssidor:

http://www.vendolin.se

http://www.bandfinder.se

Lycka till!
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Janne skrev:
YZZ skrev:
ironbullen skrev:Hoppas ni hittar nåt, även om det kanske blir svårt på detta forum.

Säg gärna till basisten i bandet att spana in detta forumet, det kan behövas lite fler damer här i gubbarnas värld! :wink:
Hehe så sant så.. finns väl bara en aktiv tjej på forumet och det är PBSmm :P
Nu glömmer du minst en.
Vem? :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

YZZ skrev:
Janne skrev:
YZZ skrev:
ironbullen skrev:Hoppas ni hittar nåt, även om det kanske blir svårt på detta forum.

Säg gärna till basisten i bandet att spana in detta forumet, det kan behövas lite fler damer här i gubbarnas värld! :wink:
Hehe så sant så.. finns väl bara en aktiv tjej på forumet och det är PBSmm :P
Nu glömmer du minst en.
Vem? :)
Det finns så många kärringar här så det skulle ta hela kvällen att räkna upp. :lol:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

MikeO skrev:
YZZ skrev:
Janne skrev:
YZZ skrev:
ironbullen skrev:Hoppas ni hittar nåt, även om det kanske blir svårt på detta forum.

Säg gärna till basisten i bandet att spana in detta forumet, det kan behövas lite fler damer här i gubbarnas värld! :wink:
Hehe så sant så.. finns väl bara en aktiv tjej på forumet och det är PBSmm :P
Nu glömmer du minst en.
Vem? :)
Det finns så många kärringar här så det skulle ta hela kvällen att räkna upp. :lol:
Sugen på en höger bakom örat av PBSmm eller Pfyrixen? :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Klopper skrev:
MikeO skrev:
YZZ skrev:
Janne skrev:
YZZ skrev:
ironbullen skrev:Hoppas ni hittar nåt, även om det kanske blir svårt på detta forum.

Säg gärna till basisten i bandet att spana in detta forumet, det kan behövas lite fler damer här i gubbarnas värld! :wink:
Hehe så sant så.. finns väl bara en aktiv tjej på forumet och det är PBSmm :P
Nu glömmer du minst en.
Vem? :)
Det finns så många kärringar här så det skulle ta hela kvällen att räkna upp. :lol:
Sugen på en höger bakom örat av PBSmm eller Pfyrixen? :D
Hahahaha hade ingen aning om att Pfyrixen var en tjej :lol:

Jaja då vet jag det :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Skriv svar