Bluesband i Skåne söker basist

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Skriv svar
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Bluesband i Skåne söker basist

Inlägg av BBQV »

Ett litet meddelande från broder Engson:
engson skrev:Jag avvecklar mitt engagemang i bluesbandet, och lovade gubbarna/grabbarna att hjälpa till att hitta en duglig ersättare. Sprid gärna detta vidare. Mer info och intresseanmälan till info@upmanblues.com
Om nån vänlig själ pallar... så får hen gärna kopiera och lägga på vårt systerforum pb också.
Så här skriver gitarristen, Richard, på bandfinder:

Basist till skånsk blues o bluesrock

Vi är ett etablerat bluesband i mellanskåne som nu söker ny basist.

Vi söker en basist som älskar genren och som är tajt och lekfull. Du måste verkligen inte vara superrutinerad, du får till och med vara lite rostig.

Vi repar för att spela ute, men vi planerar inte att bli heltidsmusiker (det är emellertid fullt möjligt att vi i smyg drömmer om det ;-)). Vi siktar på ett gig var eller varannan månad. Vi repar en kväll i veckan.

Vi har spelat tillsammans i många år och har hittat en musikalisk inriktning och ett sound. Kärnan i det vill vi försöka hålla fast vid även med nya bandmedlemmar, även om vi samtidigt räknar med att nya medlemmar får, och ska, påverka både sound och repertoar. Vi har regelbundet spelat runt om i Skåne under 2013 och 2014 och har börjat bygga upp både publik och namn. Vi har blues- och bluesrockcovers som bas. När vi blivit tajta och börjar spela ute ihop så kan vi sedan expandera repertoaren med mer egenskrivet material. Vi är alla i 40-årsåldern. Din ålder kan kvitta.

Vi gillar Stevie Ray Vaughan, Mark Knopfler / Dire Straits, Eric Clapton, John Mayer Trio, Jimi Hendrix, Gary Moore, Aynsley Lister, Henrik Freischlader, Popa Chubby, Philip Sayce, mfl. Ju fler av dessa du är bekant med desto bättre.

Så. Skriv några rader! Vi svarar och ger dig några länkar till inspelningar där du kan höra och se vår gamla sättning live. Det finns massor på youtube och soundcloud.
Det är bra om du också kan skicka oss några inspelningar och exempel på hur du låter.

Fan. Kul! Vi hörs! :-)
info@upmanblues.com
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Bluesband i Skåne söker basist

Inlägg av B-Å Åhs »

Å jag som inte bor i Skåne längre :( ... Hörde dessa gossar förra sommaren i Lund och det lät bra .

Alltid trevligt att träffa engson IRL också ...
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Thundertoes
Medlem
Inlägg: 111
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 17:27
Ort: Åkarp

Re: Bluesband i Skåne söker basist

Inlägg av Thundertoes »

Vart i Skåne?
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Bluesband i Skåne söker basist

Inlägg av BBQV »

Mellanskåne låter som mitt i. Kontakta dem på info@upmanblues.com
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Re: Bluesband i Skåne söker basist

Inlägg av GurraG »

Hörby.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Bluesband i Skåne söker basist

Inlägg av BBQV »

Tack Gurra! :tummenupp:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem
Inlägg: 1267
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 01:57
Ort: Stockholm

Re: Bluesband i Skåne söker basist

Inlägg av magnusb »

På horby.se kan man läsa mer om staden
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Re: Bluesband i Skåne söker basist

Inlägg av Tripod »

Åh. Det låter som ett perfekt band för mig. Jag bor i Mellanskåne. Mellan Eslöv, Hörby och Höör. och stilen är precis rätt Dessvärre jobbar jag i Norge, så det funkar inte alls.
Senast redigerad av Tripod den sön 07 dec 2014, 19:20, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Bluesband i Skåne söker basist

Inlägg av AlbinH »

Tripod skrev:Åh. Det låter som ett perfekt band för mig. Jag bor i Mellanskåne. Mellan Eslöv, Hörby och Höör. Dessvärre jobbar jag i Norge, så det funkar inte alls.
Det låter som "Blues" på riktigt, så att säga.. :(
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Re: Bluesband i Skåne söker basist

Inlägg av Tripod »

AlbinH skrev:
Tripod skrev:Åh. Det låter som ett perfekt band för mig. Jag bor i Mellanskåne. Mellan Eslöv, Hörby och Höör. Dessvärre jobbar jag i Norge, så det funkar inte alls.
Det låter som "Blues" på riktigt, så att säga.. :(
Ja den här helgen var det tamefan Livin in the Blues på riktigt. För kort tid för att resa hem och ändå två dagar fritt för att det inte fanns något jobb till mig i helgen. Och internetanslutningen går med 0,23 Mbit/s på helgen enligt bredbandskollen.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Skriv svar