Musiker i Västernorrland

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Musiker i Västernorrland

Inlägg av Body&Soul »

Har upptäckt några Facebook-sidor för lokalt nätverkande för musiker. T,ex. Musiker i Norrbotten, Musiker i Dalarna etc. Igår startade jag Facebook-gruppen Musiker i Västernorrland.
https://www.facebook.com/groups/817716284987477/

Det kan tyckas märkligt med ytterligare en internetsida bland alla andra sidor typ Bandfinder, Vi Musiker, Vend m.fl. men trafiken på dessa är koncentrerad till storstadsregionerna. Det är sällan inlägg från norr.

Jag tror att en yta för lokala möten ger ett utmärkt komplement till de rikstäckande exemplen ovan. Sidan gick igång strax före midnatt igår så antalet medlemmar och inlägg är förstås klent ännu. Men känner ni att ni har, eller vill ha, en koppling till musiker av alla sorter i Västernorrlands så vore det kul om ni vill kliva på och bjuda in likasinnade. Såna här grupper brukar ju kunna föröka sig exponentiellt om man intresserar sig.

Slutligen, det här är ju knappast något som konkurrerar med PB vare sig här eller på Facebook eftersom det är en mötesplats för alla sorts musikanter. Men kliver jag på nån öm tå nu så är det ok om admin raderar detta.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Musiker i Västernorrland

Inlägg av mrbaloo »

Hmm, det finns ju redan precis en sån. Fast en grupp!
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Musiker i Västernorrland

Inlägg av Body&Soul »

Jasså, jag har letat jag på nyckelordet musiker. Likaså på grupper som musiker jag känner är medlemmar i. Vad är det för grupp?
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Musiker i Västernorrland

Inlägg av mrbaloo »

Body&Soul skrev:Jasså, jag har letat jag på nyckelordet musiker. Likaså på grupper som musiker jag känner är medlemmar i. Vad är det för grupp?
https://www.facebook.com/groups/321071181262689/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Musiker i Västernorrland

Inlägg av mrbaloo »

Söker man på "Musiker i Västernorrland" så hittar man både din och den tidigare skapade gruppen.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Musiker i Västernorrland

Inlägg av Body&Soul »

Det var som fan.....
Jag sökte på Musiker och fick träffar på Musiker i Norrbotten, Dalarna och Gävleborg. Därefter kom Musiker söker Musiker (där jag är med redan) därefter slut på Musiker. Svaren fortsatte på Musik utan "er". Letade vidare tills allt gick till utländska sidor. Sökte även på Musiker i Västernorrland och fick ingen träff.

Nu sökte jag igen och fick träffar som ovan men också träff på Musiker i Västernorrland, den sidan jag startade.

Kollade länken du skickade och jovisst, det är en grupp med exakt samma namn. Sedan jag var in där så gjorde jag om sökningen enligt ovan och den här gången får jag träff. Märkligt.

Nå, det var ju inte bra, eller så är det bra, jag var ju ute efter en sådan grupp men fann ingen, läge att slå samman då. Tack.
Skriv svar