60-tals gitarr kawaii, Bud?

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Robanjo
Medlem+
Inlägg: 1073
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 17:26

60-tals gitarr kawaii, Bud?

Inlägg av Robanjo »

Vet inte årtal, har fått höra att den är från "någon gång under 60-talet". Och Det var gjort som ett nybörjare instrument. Alltså motsvarade typ J&D brothers idag eller nåt liknande.

Pga gitarrens stränghöjd så är den knappt spelbar. Dragstång finns ej vad jag förstått, men misstänker att det finns andra sätt att justera halsen på kanske? elektroniken fungerar! men jag har bara använt instrumentet som prydnad! eller använt det som lapsteel en gång faktiskt! fungerade rätt okay! =) Är i en situation där jag behöver pengar bättre än prydnader dock! så den ska väck!

Bud!?


Bild


Bild


Bild
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

En Knedy-gura! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Nyasu
Medlem+
Inlägg: 1266
Blev medlem: sön 22 mar 2009, 16:58
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Nyasu »

Nej, jag är högerkristen.
Robanjo
Medlem+
Inlägg: 1073
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 17:26

Inlägg av Robanjo »

Ja precis! samma tillverkare! =)
såg att den på tradera var uppe i 4000 kr dock! SÅ mycket har jag inte tänkt sälja min gura för! =)
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

TDHP skrev:En Knedy-gura! :D
Jepp, Knedy och Hound Dog Taylor...

Bild
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Inlägg av cub »

Jepp, har en hemma själv. Farsan köpte den på 60-talet från Hobbex. Som Robanjo skriver är stränghöjden makalös och helt omöjlig att intonera. Kroppen väger ingenting och den är därmed framtung och glider ner så fort man inte håller upp halsen.

MEN ljudet man får ut från mickarna är väldigt speciellt och jag har gjort några riktigt härliga slideinspelningar med den! Köp, spela slide eller lapsteel och folk kommer fråga "Hur f****n har du fått till det där ljudet?!". :D

Kuriosa: Modellen förekommer även i korta glimtar i Screaming Trees video för Nearly Lost You There: http://www.youtube.com/watch?v=57bJz6Tgkjs
Skriv svar