Altsaxofon.

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Altsaxofon.

Inlägg av Dramo »

Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Re: Altsaxofon.

Inlägg av Tössberg »

Hmmm....
lite sugen blev jag.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Re: Altsaxofon.

Inlägg av Dramo »

Tössberg skrev:
Hmmm....
lite sugen blev jag.
Bara att börja buda då! :wink:
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

meh...
har ju inget tradera-konto.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Och såld!

För oväntat mycket pengar. :shock:
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37752
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Om tråden ändå är död, är det nån som har koll på vad en Yanagisawa tenorsax kan vara värd? Typ 80-tal, TROR inte det är den billigaste modellen.
Bra skick, behöver ett par nya fjädrar och lite kork.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

TDHP skrev:Om tråden ändå är död, är det nån som har koll på vad en Yanagisawa tenorsax kan vara värd? Typ 80-tal, TROR inte det är den billigaste modellen.
Bra skick, behöver ett par nya fjädrar och lite kork.
Fråga saft. Han saxar ju på riktigt.
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

TDHP skrev:Om tråden ändå är död, är det nån som har koll på vad en Yanagisawa tenorsax kan vara värd? Typ 80-tal, TROR inte det är den billigaste modellen.
Bra skick, behöver ett par nya fjädrar och lite kork.
har ingen aning om va de e för märke... men 80tal brukar inte vara de bästa årtiondet...men jag vet faktist inte. problemet med begagnat som behöver servas å repareras e att de inte e så många som kan de, inte som gitarrer å basar där alla musikaffärer kan de mesta, man lär hitta nån privat eller kunna göra det själv:/ å sånt gör att de sjunker i pris
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37752
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

saft skrev:
TDHP skrev:Om tråden ändå är död, är det nån som har koll på vad en Yanagisawa tenorsax kan vara värd? Typ 80-tal, TROR inte det är den billigaste modellen.
Bra skick, behöver ett par nya fjädrar och lite kork.
har ingen aning om va de e för märke... men 80tal brukar inte vara de bästa årtiondet...men jag vet faktist inte. problemet med begagnat som behöver servas å repareras e att de inte e så många som kan de, inte som gitarrer å basar där alla musikaffärer kan de mesta, man lär hitta nån privat eller kunna göra det själv:/ å sånt gör att de sjunker i pris
Rätt ok har jag fått för mig. Det var en duktig tjej som hade den innan mig iaf.
Det är inte mycket renovering, tror det bara är oktavklaffen som läcker lite. Det fixar jag själv. Fick den av morsan för tusen år sen, tror hon pröjsade 6000 för den beggad då. Mitten av 80-talet kanske. Den skulle kunna vara äldre när jag tänker efter, kanske snarare 70-talet. Får kolla.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Skriv svar