SÅLT

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lukas_T
Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 23 mar 2009, 20:08
Ort: Karlskrona

SÅLT

Inlägg av Lukas_T »

Säljes på grund av uppgradering i studion.

8 analoga in + SP/DIF stereo in = 10 kanaler
8 analoga ut + SP/DIF stereo ut = 10 kanaler
MIDI in och ut
Inbyggda preamps för analogingångarna

3000 / styck eller bud.

Ring helst: 0734 38 18 48

Korten finnes i Karlskrona kommun. Avhämtning eller postförskott.

Originalkartong och alla tillbehör finnes för båda ljudkorten.
Bild

SÅLT
Senast redigerad av Lukas_T den mån 04 okt 2010, 21:28, redigerad totalt 1 gånger.
Rickenbacker 4003, Tobias Toby Pro-5b, Starkhagen Lead Star, Texas Precision, Ashdown MAG 250 C115, Novanex RG 30
Orkar inte lista alla pedaler.
Medlem i klubben för basister som sjunger lead och klubben för dåliga/billiga/simpla basar.
Användarvisningsbild
Lukas_T
Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 23 mar 2009, 20:08
Ort: Karlskrona

Inlägg av Lukas_T »

Prissänkningsbump
Rickenbacker 4003, Tobias Toby Pro-5b, Starkhagen Lead Star, Texas Precision, Ashdown MAG 250 C115, Novanex RG 30
Orkar inte lista alla pedaler.
Medlem i klubben för basister som sjunger lead och klubben för dåliga/billiga/simpla basar.
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8596
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

Rekommenderar dom här ljudkorten.
Hade själv två stycken som funkade utmärkt bra, ända tills jag bytte till en annan firewire-lösning.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Jag är sjukt sugen men har ta mig tusan såklart inte pengarna nu.. Fn
dereborn

Inlägg av dereborn »

Bra grejor!
Vad uppgraderar du till?
Användarvisningsbild
Lukas_T
Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 23 mar 2009, 20:08
Ort: Karlskrona

Inlägg av Lukas_T »

dereborn skrev:Bra grejor!
Vad uppgraderar du till?
Presonus Firestudio + två st 8-kanals adat preamps. I höst har jag ett inspelningsprojekt som kräver 24 kanaler och då tänkte jag att jag slår till på en lösning som är än mer expanderbar framöver. Kan koppla ihop två firestudio + adatgrunkor och på så sätt få 48 analoga in. :)
Rickenbacker 4003, Tobias Toby Pro-5b, Starkhagen Lead Star, Texas Precision, Ashdown MAG 250 C115, Novanex RG 30
Orkar inte lista alla pedaler.
Medlem i klubben för basister som sjunger lead och klubben för dåliga/billiga/simpla basar.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Vad är skillnaden mellan FP10 och firestudio?
Användarvisningsbild
Lukas_T
Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 23 mar 2009, 20:08
Ort: Karlskrona

Inlägg av Lukas_T »

dereborn skrev:Vad är skillnaden mellan FP10 och firestudio?
I firestudio kan man routa signalerna hur som helst. Man kan ha flera olika mixar som man skickar till olika utgångar. Perfekt vid inspelning i grupp då varje musiker vill ha sin mix. Ytterst flexibelt! Fp10 har inte samma routningsmöjligheter såvida du inte först går via datorn. I firestudio kan du mixa direktljudet på massa konstiga sätt. Fp10 är på det hela taget ett enklare kort som jag varit helnöjd med. Firestudio är betydligt mer kräset när det gäller den hårdvara du har i jämförelse med fp10. Firestudio har också förutom 8 analoga in också möjlighet till adat för upp till 26 in och 26 utgångar där två av kanalerna är s/pdif.

Midi finns i båda burkarna.

Det som skiljer är kort expansionsmöjligheterna och routingen som är betydligt mer flexibla i firestudio. Det avspeglas inte minst på prislappen... Du får ge en dryg tusing mer för en firestudio jämfört med en fp10.

Nackdelen med firestudio är att det är grinigare att få igång mot en pc. Har en mac på ingång nu i veckan så i och med det blir min rigg både större kanalmässigt och mer portabel. En rackväska med alla ljudinterface och en macbook pro istället för min superbiffiga och grymt oportabla windowsmaskin. Fp10 fick jag att gå som bäst när jag körde dom i varsitt firewirekort. Då "bara" funkade dom. Värt att notera är också att den senaste drivrutinen på presonus hemsida är den som gäller och inte den som skickas med.

Både för och nackdelar och hade jag inte behövt mer än 16 kanaler hade jag gladeligen behållt mina fp10.

Just det ja. Firestudio har också wordclocksync vilket fp10 inte har. Sync både som master och som slav.
Rickenbacker 4003, Tobias Toby Pro-5b, Starkhagen Lead Star, Texas Precision, Ashdown MAG 250 C115, Novanex RG 30
Orkar inte lista alla pedaler.
Medlem i klubben för basister som sjunger lead och klubben för dåliga/billiga/simpla basar.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Lukas_T skrev:
dereborn skrev:Vad är skillnaden mellan FP10 och firestudio?
I firestudio kan man routa signalerna hur som helst. Man kan ha flera olika mixar som man skickar till olika utgångar. Perfekt vid inspelning i grupp då varje musiker vill ha sin mix. Ytterst flexibelt! Fp10 har inte samma routningsmöjligheter såvida du inte först går via datorn. I firestudio kan du mixa direktljudet på massa konstiga sätt. Fp10 är på det hela taget ett enklare kort som jag varit helnöjd med. Firestudio är betydligt mer kräset när det gäller den hårdvara du har i jämförelse med fp10. Firestudio har också förutom 8 analoga in också möjlighet till adat för upp till 26 in och 26 utgångar där två av kanalerna är s/pdif.

Midi finns i båda burkarna.

Det som skiljer är kort expansionsmöjligheterna och routingen som är betydligt mer flexibla i firestudio. Det avspeglas inte minst på prislappen... Du får ge en dryg tusing mer för en firestudio jämfört med en fp10.

Nackdelen med firestudio är att det är grinigare att få igång mot en pc. Har en mac på ingång nu i veckan så i och med det blir min rigg både större kanalmässigt och mer portabel. En rackväska med alla ljudinterface och en macbook pro istället för min superbiffiga och grymt oportabla windowsmaskin. Fp10 fick jag att gå som bäst när jag körde dom i varsitt firewirekort. Då "bara" funkade dom. Värt att notera är också att den senaste drivrutinen på presonus hemsida är den som gäller och inte den som skickas med.

Både för och nackdelar och hade jag inte behövt mer än 16 kanaler hade jag gladeligen behållt mina fp10.

Just det ja. Firestudio har också wordclocksync vilket fp10 inte har. Sync både som master och som slav.
Ok, så om man, som jag, kör all lyssning, routing etc via mixern o datorn så är det ingen större skillnad? Förutom ADAT då.

Jag kör 3st fp10 daisychained i samma firewire o det funkar klockrent!
Användarvisningsbild
Lukas_T
Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 23 mar 2009, 20:08
Ort: Karlskrona

Inlägg av Lukas_T »

dereborn skrev:
Lukas_T skrev:
dereborn skrev:Vad är skillnaden mellan FP10 och firestudio?
I firestudio kan man routa signalerna hur som helst. Man kan ha flera olika mixar som man skickar till olika utgångar. Perfekt vid inspelning i grupp då varje musiker vill ha sin mix. Ytterst flexibelt! Fp10 har inte samma routningsmöjligheter såvida du inte först går via datorn. I firestudio kan du mixa direktljudet på massa konstiga sätt. Fp10 är på det hela taget ett enklare kort som jag varit helnöjd med. Firestudio är betydligt mer kräset när det gäller den hårdvara du har i jämförelse med fp10. Firestudio har också förutom 8 analoga in också möjlighet till adat för upp till 26 in och 26 utgångar där två av kanalerna är s/pdif.

Midi finns i båda burkarna.

Det som skiljer är kort expansionsmöjligheterna och routingen som är betydligt mer flexibla i firestudio. Det avspeglas inte minst på prislappen... Du får ge en dryg tusing mer för en firestudio jämfört med en fp10.

Nackdelen med firestudio är att det är grinigare att få igång mot en pc. Har en mac på ingång nu i veckan så i och med det blir min rigg både större kanalmässigt och mer portabel. En rackväska med alla ljudinterface och en macbook pro istället för min superbiffiga och grymt oportabla windowsmaskin. Fp10 fick jag att gå som bäst när jag körde dom i varsitt firewirekort. Då "bara" funkade dom. Värt att notera är också att den senaste drivrutinen på presonus hemsida är den som gäller och inte den som skickas med.

Både för och nackdelar och hade jag inte behövt mer än 16 kanaler hade jag gladeligen behållt mina fp10.

Just det ja. Firestudio har också wordclocksync vilket fp10 inte har. Sync både som master och som slav.
Ok, så om man, som jag, kör all lyssning, routing etc via mixern o datorn så är det ingen större skillnad? Förutom ADAT då.

Jag kör 3st fp10 daisychained i samma firewire o det funkar klockrent!
nix det är ingen större skillnad förutom adat/wordclock
Rickenbacker 4003, Tobias Toby Pro-5b, Starkhagen Lead Star, Texas Precision, Ashdown MAG 250 C115, Novanex RG 30
Orkar inte lista alla pedaler.
Medlem i klubben för basister som sjunger lead och klubben för dåliga/billiga/simpla basar.
Skriv svar