Sugen på kontrabas / elbas / jazz -lektioner???

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Lars Ekman
Medlem
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 22 sep 2009, 13:41
Ort: New York City

Sugen på kontrabas / elbas / jazz -lektioner???

Inlägg av Lars Ekman »

Hej basvänner!
Då var det dags för mig att spendera några veckor hemma i Sverige igen. Om någon är sugen på en baslektion så finns det med andra ord möjlighet till detta nu i mars.
Det spelar ingen roll vilken nivå ditt spel är på idag. Det vi fokuserar på under lektionen kan vara exemplevis rytm, timing, sväng, sound, teknik, spela solo, kompa, spela walking, udda taktarter i jazz, att lära sig standards och mycket annat.

En timmes lektion kostar 450 kr. Lektionerna sker i Bagarmossen söder om Stockholm men jag kan också komma hem till dig (i Storstockholm) för 50:- tillägg.

Ni känner kanske mig från forumet. Jag är en basist från Stockholm, numera bosatt i New York där jag spelar 5-10 gig i veckan på klubbar i och runt New York som t ex Iridium, Zinc Bar, Fat Cat, Smalls och 55 Bar. Jag har också turnerat internationellt och medverkar på ett 30-tal utgivna skivor. I Sverige har jag spelat med Magnus Lindgren, Jonas Kullhammar, Nina Ramsby Ludvig Berghe Trio, Peter Asplund och många andra, i USA med Gilad Hekselman, Dayna Stephens, James Hurt, Gary Versace och många fler. Jag undervisar privatelever regelbundet och har haft workshops på Musikhögskolorna i Stockholm/Malmö/Örebro samt vid flera folkhögskolor institutioner utomlands.

Mejla gärna om du är sugen eller har några frågor: info (at) larsekman.se

Jag hoppas jag får chansen att möta och lyssna på dig!