Cry Baby till gitarr köpes [Löst]

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

Cry Baby till gitarr köpes [Löst]

Inlägg av Mc Green »

Är det ngn som har en vanlig hederlig CryBaby eller annan wah wah som ligger och skräpar?
Jag har en son som har fått smak på Hendrix och sånt vill man ju uppmuntra.....
Senast redigerad av Mc Green den tor 26 maj 2016, 05:53, redigerad totalt 1 gånger.
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
multipart
Medlem
Inlägg: 251
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 16:26
Ort: Eskilstuna, Sweden

Re: Cry Baby till gitarr köpes

Inlägg av multipart »

Jag har både just en sån hederlig vit Cry Baby® 105Q Bass Wah samt även en EBS Wah One att avvara. Typ 800:-/st kan de kanske få flytta från mig för.
Fender|Sandberg|Warwick|Maruszczyk|G&L|MarkBass amp|EBS amp|Ampeg amp|Hartke|SubDecay|Eventide|Xotic|TC Electronic|Torpedo|Kemper|
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

Re: Cry Baby till gitarr köpes

Inlägg av Mc Green »

multipart skrev:Jag har både just en sån hederlig vit Cry Baby® 105Q Bass Wah samt även en EBS Wah One att avvara. Typ 800:-/st kan de kanske få flytta från mig för.
Men hur låter dom till gitarr?
Antar att dom lite andra filterfrekvenser......
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
multipart
Medlem
Inlägg: 251
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 16:26
Ort: Eskilstuna, Sweden

Re: Cry Baby till gitarr köpes

Inlägg av multipart »

Jag var ursprungligen gitarrist (och får nog fortfarande säga är till viss del fortfarande), och har faktiskt använt båda till gitarrbordet med. Funkar utmärkt! Värre däremot att få riktigt bra tryck i en bas via en renodlad gitarrpedal. Tvärt om funkar bra för det mesta.
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

Re: Cry Baby till gitarr köpes [Löst]

Inlägg av Mc Green »

Ok, men jag fick ett PM som löste mitt dilemma....
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

Re: Cry Baby till gitarr köpes [Löst]

Inlägg av Mc Green »

Det här är ju världsklass!
Man lägger in en köpesannons på onsdag kväll, får ett PM efter ca en timma, gör klart affären direkt.
Får ett sms på fredag vid lunchtid och kan hämta ut en nästan sprillans ny CryBaby när man åker hem från jobbet, för lite drygt halva nypriset.
Tack jisac!
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem
Inlägg: 3272
Blev medlem: tis 30 aug 2011, 08:29
Ort: Habo (norr om Jönköping)

Re: Cry Baby till gitarr köpes [Löst]

Inlägg av jisac »

Tack själv ;)
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Skriv svar