Vill köpa racercykel från 1960-70-talet i Sthlm

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
supro
Medlem
Inlägg: 456
Blev medlem: tor 22 jan 2009, 03:36
Ort: Stockholm

Vill köpa racercykel från 1960-70-talet i Sthlm

Inlägg av supro »

Typ Peugeot, Gitane, Bianchi eller kanske en orange Crescent eller blå Monark. 8)
1.jpg
1.jpg (127.64 KiB) Visad 2122 gånger
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Vill köpa racercykel från 1960-70-talet i Sthlm

Inlägg av GandhiMK2 »

Varför??
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Vill köpa racercykel från 1960-70-talet i Sthlm

Inlägg av GandhiMK2 »

Varför inte en fixie när stilen ändå är viktigare än själva cyklingen? ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Vill köpa racercykel från 1960-70-talet i Sthlm

Inlägg av Eagle Hazze »

Fyfan jag ägde en Monark special racer (flygplansstål) en tid på 80-talet en 50-talsklassiker. Då kunde man köpa dylika mästerverk för några hundra. http://www.cykelhobby.com/monark55.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Vill köpa racercykel från 1960-70-talet i Sthlm

Inlägg av GandhiMK2 »

Eagle Hazze skrev:Fyfan jag ägde en Monark special racer (flygplansstål) en tid på 80-talet en 50-talsklassiker. Då kunde man köpa dylika mästerverk för några hundra. http://www.cykelhobby.com/monark55.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Var det när det fortfarande var töntigt? ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Vill köpa racercykel från 1960-70-talet i Sthlm

Inlägg av Eagle Hazze »

GandhiMK2 skrev:
Eagle Hazze skrev:Fyfan jag ägde en Monark special racer (flygplansstål) en tid på 80-talet en 50-talsklassiker. Då kunde man köpa dylika mästerverk för några hundra. http://www.cykelhobby.com/monark55.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Var det när det fortfarande var töntigt? ;-)
Japp, vi var tre stycken som körde racer och vägrade körkort, brukade cykla ifrån mopeder och hänga bakom långtradare i deras luftdrag. Cyklade tyvärr in i väggen på försäkringskassan med denna cykel. Skaffade mig en sprillans ny Raleigh Zoetemelk som tyvärr snoddes några år senare. Snyggare cyklar har aldrig mer tillverkats. Jag vågar knappt kolla vad en skulle kosta idag med en reynolds 5011 ram osv osv.
Senast redigerad av Eagle Hazze den lör 20 aug 2016, 02:34, redigerad totalt 1 gånger.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Vill köpa racercykel från 1960-70-talet i Sthlm

Inlägg av GandhiMK2 »

Har du skägg? Äger du en vit stickad tennisväst? Då blir det perfekt med en ihopfällbar Crecent. Mint condition,goes wo saying.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Vill köpa racercykel från 1960-70-talet i Sthlm

Inlägg av Eagle Hazze »

Hoppas att du hittar en racer Supro.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Vill köpa racercykel från 1960-70-talet i Sthlm

Inlägg av GandhiMK2 »

Eagle Hazze skrev:Hoppas att du hittar en racer Supro.
Borde ju inte vara HELT omöjligt ....
http://mobil.blocket.se/hela_sverige?ca ... ca=11&cg=0" onclick="window.open(this.href);return false;
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar