KÖPES - kamera

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

KÖPES - kamera

Inlägg av Tarzan08 »

Ja, god dag.
Jag skulle vilja köpa en kamera.

Dottern har både intresse och talang för fotografering och jag vill gärna uppmuntra henne med någon sorts lite proffsigare kamera. Budget ca 1500-2000:-

Nån som har en hygglig kamera att avvara?
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+
Inlägg: 1919
Blev medlem: ons 20 okt 2010, 19:52
Ort: Fagersta

Re: KÖPES - kamera

Inlägg av Phear »

Har en Pentax k200 som jag skulle kunna sälja för 1500:- med original 18-55 objektiv med en enkel kameraväska. Kameran är på 6 megapixlar. (man kan tycka att 6mp är ganska lite i dagens läge, men faktum är att det räcker gott och väl för att printa ut i A3-format) Har haft den i flera år men inte använt den så våldsamt mycket. Det visade sig snabbt att jag var rätt talanglös på foto. :)
Kostade drygt 5500:- när jag köpte den ny. Kan slänga med ett par gamla manuella objektiv...
. Har ett zoomobjektiv som passar till den också : Sigma 70-300. Har för mig de brukar gå för ca 1000:- Skulle kunna tänka mig 800:- för det...
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: KÖPES - kamera

Inlägg av gthyni »

Frugan har en Canon S90 som hon inte använt på ett tag, den är liten och smidig och har utmärkt optik,
men inte utbytbar optik så den kanske är för enkel i sammanhanget?
Bild
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
pbas63
Medlem+
Inlägg: 1054
Blev medlem: tor 20 sep 2007, 11:00
Ort: Uppsala

Re: KÖPES - kamera

Inlägg av pbas63 »

Den här är ny, din för 1200:- kan tas med till stockholm
Mvh
Joakim
0706639563


Bild
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Re: KÖPES - kamera

Inlägg av Tarzan08 »

Phear skrev:Har en Pentax k200 som jag skulle kunna sälja för 1500:- med original 18-55 objektiv med en enkel kameraväska. Kameran är på 6 megapixlar. (man kan tycka att 6mp är ganska lite i dagens läge, men faktum är att det räcker gott och väl för att printa ut i A3-format) Har haft den i flera år men inte använt den så våldsamt mycket. Det visade sig snabbt att jag var rätt talanglös på foto. :)
Kostade drygt 5500:- när jag köpte den ny. Kan slänga med ett par gamla manuella objektiv...
. Har ett zoomobjektiv som passar till den också : Sigma 70-300. Har för mig de brukar gå för ca 1000:- Skulle kunna tänka mig 800:- för det...
Det här är intressant!
Ska visa henne idag. Hör av mig alldeles snart!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+
Inlägg: 1919
Blev medlem: ons 20 okt 2010, 19:52
Ort: Fagersta

Re: KÖPES - kamera

Inlägg av Phear »

Tarzan08 skrev:
Phear skrev:Har en Pentax k200 som jag skulle kunna sälja för 1500:- med original 18-55 objektiv med en enkel kameraväska. Kameran är på 6 megapixlar. (man kan tycka att 6mp är ganska lite i dagens läge, men faktum är att det räcker gott och väl för att printa ut i A3-format) Har haft den i flera år men inte använt den så våldsamt mycket. Det visade sig snabbt att jag var rätt talanglös på foto. :)
Kostade drygt 5500:- när jag köpte den ny. Kan slänga med ett par gamla manuella objektiv...
. Har ett zoomobjektiv som passar till den också : Sigma 70-300. Har för mig de brukar gå för ca 1000:- Skulle kunna tänka mig 800:- för det...
Det här är intressant!
Ska visa henne idag. Hör av mig alldeles snart!

:tummenupp: :lol:
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Skriv svar