Försökskanin önskas

Prata om mickar och elektronik
Skriv svar
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Försökskanin önskas

Inlägg av 200071 »

Jag har ett par nya Delano jazzbasmickar liggande i sin kartong. Om någon som testat ett antal olika mickar skulle vilja testa de här ordentligt och ge mig och oss alla en recension så skickar jag dem för utlåning.
Du kan läsa om dem här http://www.delano.de/english/index-eng.html
Modellen heter JMVC4 FE/M2
Bassdude har erfarenhet av deras Humbucker om ni vill kolla med honom först.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Re: Försökskanin önskas

Inlägg av calif de funk »

200071 skrev:Jag har ett par nya Delano jazzbasmickar liggande i sin kartong. Om någon som testat ett antal olika mickar skulle vilja testa de här ordentligt och ge mig och oss alla en recension så skickar jag dem för utlåning.
Du kan läsa om dem här http://www.delano.de/english/index-eng.html
Modellen heter JMVC4 FE/M2
Bassdude har erfarenhet av deras Humbucker om ni vill kolla med honom först.
Opps :shock: ... , Mr. BasStudio! Jag har en bandlös CJ Fender Jazz Bass ´62 Re och skulle gärna vilja prova Delano mickarna! Och naturligtvis komma tillbaka till forumet med en recension :wink: .
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Kan också tänka mig och testa dom på några av mina basar..
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

hmm... va e det där för små mickar? till fyra strängar.. är det till gitarr eller? 8)

skämt å sido... har en delano-humb på min manne 5:a. aningen lägre output på denna (jämfört med min warwick med MEC-mickar), men vad gör det när det finns volymratt på stärkaren =)
soundet är för mig helt perfekt. har haft möjlighet att testa en bunt basar med dess olika mick-karraktär i proffessionella studios för olika genres, och denna har det lilla extra. dock har jag inte kunnat skruva fram det grymma slapping-ljudet som finns i warwicken. men allt har med övrigt material och konstruktion att göra... så har man möjlighet att testa, så ska man definitivt ge delano en chans!

smakprov: delano-micken sitter manne 5:an på samtliga ljudklipp på andra sidan forumet.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

bassdude skrev:hmm... va e det där för små mickar? till fyra strängar.. är det till gitarr eller? 8)
Men du; gitarrer har sju strängar! Basar fem. De här är egentligen till en Ukelele, men säg inte till Calif för han ska få prova dem först.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Hej Mr.BasStudio! Jag tackar och bugar för det. Skall vara kul att testa Delano :D . Särskilt när självaste Peter Årnes alias Mr. BasStudio står för arrangemangen 8) .
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Hej gott folk!

Idag har Peter Årnes-BasStudio installerat ett par jazz Delano JMVC 4 FE mickar på min bandlösa Fender CJ ´62 Reissue Jazz Bass :!: Redan nu kan jag avslöja att det var en riktig positiv överraskning att testa dem och att jag bestämt mig att ha kvar dem på basen 8) . Kommer tillbaka med recensionen :wink: .
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Semborg
Administratör
Inlägg: 1153
Blev medlem: lör 15 jul 2006, 11:09
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Semborg »

Calif de Funk, det låter mycket trevligt :sm_rambo:
Musik är oändlig
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Hej,
pratade med Califen per telefon och han låter medela att han har datahaveri men återkommer med recension så fort det löst sig... 8)
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Hej allihopa!

Nu kan jag vara med igen. Jag vill tacka GroovyJr för att ha meddelat
er om varför jag varit borta. Då var det dags att berätta mera om Delano JMVC4FE/M2:

Dessa är single coil mickar kopplade i humbucking system vilket var riktigt skönt när man använder bara ena micken och det helt utan brumm. Man hör direkt att det handlar om väldigt bra mickar, fokuserat topp, varm midd och en FEEEET botten. Även fast jag testade dem på min bandlöse Jazz Bass så lät dem riktigt jäkla skönt i slaping. Bara riktigt bra mickar gör det enligt min mening. Botten registret är så sjukt fet och On Your Face, så jag minskade på basregistret på försteget rätt mycket för att få Jaco ljudet. Grabbarna på Delano har lyckats med dessa mickar ganska bra för ljudet dem levererar är väldigt tajt och fokuserat men samtidigt varm och helskön. Sån ljud man blir glad av, ni vet... Men det fans också en minus sida och det är att Delano är djupare en mickarna på min Jazz Bass med ca 5 mm vilket gör det omöjligt att sjustera micken. En fräsning i mickhålen kan vara på plats, och det betyder extra arbete eller utgift. Annars kan jag rekomendera dem varmt.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Skriv svar