Pris på micar

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Pris på micar

Inlägg av knedy »

Vad kan man ta för ett set EMG P/J micar med potar osv?
Sen vem säljer schyssta(passiva) micar för ungefär lika mycket? Och kan ev. sätta in dom i en bas också.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Halva nypriset är väl ganska vedertaget, runt 1100-1200. Att hitta ett set passiva mikar av bra kvalite plus potar och jack för samma summa blir nog svårt om du inte hittar ett begagnat set, men annars är Seymour Duncan och Lundgren mina favoriter. Att löda ihop det hela borde inte kosta mer än nå'n hundring hos en musikhandlare, jag kan göra det gratis om du kommer hit :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Ok, tack. 8) Då kanske jag tar och kontaktar dig så småningom om det BBQ ;) Man behöver väl jorda stallet också då men det går ju bara att dra en kopparfolieremsa(eller vad det nu är) som på gamla Fender-jazzare mellan stall och stallmic.

Beggat köper jag helt klart. Får se hur det blir om jag köper en bra P-mic och sen låter jag bli att lägga mycket pengar på J-micen då jag aldrig använder den eller hur jag gör. Hade iofs varit roligt att göra stallmicen användbar också.
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem
Inlägg: 3148
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 22:42
Ort: Vejbystrand (Ängelholm)

Inlägg av straightedge79 »

Är det till din ESP?
Jag har tänkt köpa Quarter-Pounders till min ESP Vintage-4 som också har P/J mickar. Har på Seymour Duncans Hot nu och dom låter bra som fan men vill ha QP istället för ännu mer volym o skrän...
När hade du tänkt köpa mickar? Jag hade ju tänkt vänta till efter sommaren men...
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Jo det är till ESP. Jag hade tänkt köpa dom om jag får mina EMGs som sitter i den sålt. :)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem
Inlägg: 3148
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 22:42
Ort: Vejbystrand (Ängelholm)

Inlägg av straightedge79 »

Skicka ett litet pm när du fått sålt dina EMG så kan vi se hur jag ligger till ekonomiskt...
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Skriv svar