Klassiskt utseende på J mickar i en 5:a..

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Klassiskt utseende på J mickar i en 5:a..

Inlägg av Liten »

Tjena!

Jag håller på med ett projekt som ska förvandla min gammla warmoth 5:a till en Bass Of Doom tribute.. (vänster: som den ser ut idag, Höger: vad den ska bli.. jag vet.. mina photoshop skills är inte 100.. ;) men ni fattar vad det ska bli hoppas jag..)

Bild Bild

Den ska helt enkelt lackas om och få sig en omgång med slippasta på de ställen där den redan är nött.. all hardware ska ner i syra och bli "rena"..
Nya pre-cbs stämskruvar får samma treatment..

Så till frågan.
Idag sitter det mec mickar i den.. antagligen för 4strängat.. då halsen är en sån gammal conversion hals...
Letar lämpliga, bra 5:a mickar med Klassisk look.. Har DiMarzio UJ's i min 4:a... men det skulle bli för HI-FI i den bandlösa..

Någon som har bra tips? Krav: Split-coils och fantastiskt ljud i ett klassiskt paket.. :roll:

Anyone?
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Gäst

Inlägg av Gäst »

Snart kommer fem personer att säga Lundgren och en annan Delano! ;)
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Ahhh haha! :D
Låt mig gissa att Delano kommer från 200071??? ;)

EDIT: Rätta mig om jag har fel, men saknar inte både Lundgren och Delano Split coils på sina "klassik" linjer? Delano har ju inte direkt en diskret logga heller.. DiMarzio loggan är bara en emboss i höjet.. man får gå riktigt riktigt nära för att se den.. snyggt tycker jag..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Lindy Fralin brukar lyckas med sina vintagemikar, men jag vet inte om hans femmor är splittade. Seymour Duncan är ett säker kort annars, förutom att du får slipa bort Basslinesloggan om du vill att det ska se vintage ut.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Liten skrev:Ahhh haha! :D
Låt mig gissa att Delano kommer från 200071??? ;)

EDIT: Rätta mig om jag har fel, men saknar inte både Lundgren och Delano Split coils på sina "klassik" linjer? Delano har ju inte direkt en diskret logga heller.. DiMarzio loggan är bara en emboss i höjet.. man får gå riktigt riktigt nära för att se den.. snyggt tycker jag..
:roll: :oops:
Skriv svar