Har någon provat John East-elektroniken?

Prata om mickar och elektronik
Skriv svar
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Har någon provat John East-elektroniken?

Inlägg av fieldflower »

Som sagt - har någon provat?

Jag har en Jazz-kopia som låter sisådär men är en dröm att spela på rent mekaniskt och jag går i uppgraderingstankar...
Har sneglat på J-Retro Deluxe för att kunna spela passivt om behovet uppstår.
Men man vill ju inte ta ur semesterkassan utan att ha ett hum om ifall grejerna är bra.
Hade även tänkt uppgradera mickarna i samma vända till nåt lite bättre - fortfarande Jazz-mikar.

Djuplodande analyser mottages med glädje och tacksamhet!

/Ff
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Snart tänker nån komma och säga att jag kommer att höra av mig angående förslag på mickar....



Men jag hann först :wink:

Vill du köra aktivt så har jag förslag på det med.
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

200071 skrev:Snart tänker nån komma och säga att jag kommer att höra av mig angående förslag på mickar....



Men jag hann först :wink:

Vill du köra aktivt så har jag förslag på det med.
:lol:
är vi så snabba......

Har inte testat denelektroiken själv, men den har fått mycket goda recensioner så varför inte chansa (och ge oss ett omdöme att gå på!)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Matte skrev:Har inte testat denelektroiken själv, men den har fått mycket goda recensioner så varför inte chansa (och ge oss ett omdöme att gå på!)
Jamen alltså... Det var ju omdöme JAG var ute efter...
Vill alltså höra från någon annan som köpt grisen i säcken, inte köpa gris i säck själv.
200071 skrev:Vill du köra aktivt så har jag förslag på det med.
Inte helt omöjligt att jag hör av mig då det är så dags. Kan dröja dock - planerandet är som bekant halva nöjet så det brukar jag dra ut på.

/Ff
Medlem i PB50+
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

fieldflower skrev:
Matte skrev:Har inte testat denelektroiken själv, men den har fått mycket goda recensioner så varför inte chansa (och ge oss ett omdöme att gå på!)
Jamen alltså... Det var ju omdöme JAG var ute efter...
Vill alltså höra från någon annan som köpt grisen i säcken, inte köpa gris i säck själv.
/Ff
besök the dudepit och frossa i recensioner.Förvisso är han väl återörsäljare så det kanske är lite riktat, men kolla så får du det du söker.
http://www.vintagebass.com/thedudepit/ om du inte vill googla.

Om det inte framgick så var jag lite ironisk i min förra post...... :roll:
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Matte skrev:
fieldflower skrev:
Matte skrev:Har inte testat denelektroiken själv, men den har fått mycket goda recensioner så varför inte chansa (och ge oss ett omdöme att gå på!)
Jamen alltså... Det var ju omdöme JAG var ute efter...
Vill alltså höra från någon annan som köpt grisen i säcken, inte köpa gris i säck själv.
/Ff
besök the dudepit och frossa i recensioner.Förvisso är han väl återörsäljare så det kanske är lite riktat, men kolla så får du det du söker.
http://www.vintagebass.com/thedudepit/ om du inte vill googla.

Om det inte framgick så var jag lite ironisk i min förra post...... :roll:
Jodå, jag var med på det.. Not to worry.
Även jag tillhör den ironiska generationen.

Är väl främst ute efter icke-vinklade recensioner. Det är ju svårt att hitta, men det här forumet är lite mer down to earth än återförsäljare och John Easts egen sida med recensioner. Ingen går in där och skriver att grejerna är skit... Har läst allt som står att läsa där dock, och det lät ju bra så långt.
Har även läst mig trött på alla utrikiska review-sidor men där finns ett visst självrättfärdigande i att skriva att det man köpt är bra, även om det kanske inte var såå bra. Lite prestige helt enkelt, som blir en smula missriktat då det ju är tänkt att vara till hjälp för andra basbröder.
Dessutom är det ofta "Den här är det bästa som någonsin funnits, har ägt den i 3 dagar.." vilket också får alla mina varningsklockor att klämta.

Bättre närhet och uppriktighet här efter vad jag kunnat se såhär långt.

/Ff
Medlem i PB50+
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

fieldflower skrev: Jodå, jag var med på det.. Not to worry.
Även jag tillhör den ironiska generationen.

Är väl främst ute efter icke-vinklade recensioner. Det är ju svårt att hitta, men det här forumet är lite mer down to earth än återförsäljare och John Easts egen sida med recensioner. Ingen går in där och skriver att grejerna är skit... Har läst allt som står att läsa där dock, och det lät ju bra så långt.
Har även läst mig trött på alla utrikiska review-sidor men där finns ett visst självrättfärdigande i att skriva att det man köpt är bra, även om det kanske inte var såå bra. Lite prestige helt enkelt, som blir en smula missriktat då det ju är tänkt att vara till hjälp för andra basbröder.
Dessutom är det ofta "Den här är det bästa som någonsin funnits, har ägt den i 3 dagar.." vilket också får alla mina varningsklockor att klämta.

Bättre närhet och uppriktighet här efter vad jag kunnat se såhär långt.

/Ff
Håller med om att det kan vara svårt att hitta tillförlitliga recensioner. Det verkar dock som det inte är en produkt som sålt i några större mängder i Sverige, annars borde någon här sitta på en och har kunnat svara. Verkar som det kan vara en bra preamp av det man läst och om sorterar bort det uppenbara försäljningssacket och de "testat i butik"-recesioner.
mojo

Re: Har någon provat John East-elektroniken?

Inlägg av mojo »

..
Senast redigerad av mojo den fre 29 aug 2008, 21:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Re: Har någon provat John East-elektroniken?

Inlägg av lowfreq »

mojo skrev:...skulle jag fräsa ur en separat batterificka, för att slippa ta loss kontrollplattan varje gång ett batteribyte är aktuellt.
Då kan man ju lika gärna satsa på en Bartolini eller Aguilar ... som antagligen är bättre ... och billigare.
mojo

Re: Har någon provat John East-elektroniken?

Inlägg av mojo »

--
Senast redigerad av mojo den fre 29 aug 2008, 21:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

Jag har ett par Warwick Corvetter där jag provat lite olika pickupper.
Orginalen MEC var single coil och brummade och hade sig vilket jag inte gillade. Vill du prova dem så hojta till.
Sen köpte jag En Seymour Duncan STK-J1n och satte i halsposition och kopplade som en humbucker. Den gjorde strängarna känsliga, släppte jag strängarna brusade det.
Nästa gång blev det aktiva EMG J mickar. Lite brumkänsliga i övrigt ganska juste ljud. Sitter på den bandlösa.
På den bandade har jag satt Delano JMVC4FE/M2. De brummar inte och låter ok i mina öron.
Det ska väl i sammanhanget påpekas att jag kör med flats och inte direkt gillar Jbasljudet
För många basar är inte nog
Skriv svar