Köpt en Fishman Full Circle till min kontrabas.

Prata om mickar och elektronik
pelle
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 19:45
Ort: norrtälje

Köpt en Fishman Full Circle till min kontrabas.

Inlägg av pelle »

Har köpt ny mick till min kontra, en Fishman Full Circle och kopplar den till Fishmans förförstärkare Platinum och kör in allt i min gamla förstärkare från 70-talet, en össtysk Regent. Är helnöjd och tycker att jag har fått det perfekta kontraljudet. Har testat flera mickar och tidigare mixat ihop flera mickar för att få ett bra ljud. Nu räcker det med en mick som fyller upp och levererar hela registret från djup bas till klirrande toner i diskanten.

Också testat flera kontraförstärkare (GK 150, Acoustic Image) utan att dom slår min gamla tunga östtyska förstärkare. Är det någon som vet något om märket Regent som tillverkades i Östtyskland, åtminstone på 70-talet. Skulle vara kul och höra om någon annan kör med Full Circle och vad ni tycker.
Pelle
Basist i Norrtäljetrakten
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Jag är väldans sugen att byta ut min Bass Max mot en FC. Kör redan nu med Platinum Preamp så...

Måste nog skaffa justerbart stall hursomhelst (jävla norrlandsvinter) så då är det ju "lika bra" :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++
Inlägg: 3100
Blev medlem: ons 01 aug 2007, 22:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Noelredding »

Vi har en gammal Regent i replokalen, den suger. Vet inget om den.

Bild
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Tjena Pelle och välkommen! En liten presentation únder medlemspresentationer kanske?;)
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
jannej
Medlem+
Inlägg: 625
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 12:11

Re: Köpt en Fishman Full Circle till min kontrabas.

Inlägg av jannej »

Tjena!

Jag funderar på att köpa en Full Circle. Var den knölig att installera? Jag har justerbart stall, men hålen är dock större än 6mm. Visst krävs det att stallet är gängat?

// Janne


pelle skrev:Har köpt ny mick till min kontra, en Fishman Full Circle och kopplar den till Fishmans förförstärkare Platinum och kör in allt i min gamla förstärkare från 70-talet, en össtysk Regent. Är helnöjd och tycker att jag har fått det perfekta kontraljudet. Har testat flera mickar och tidigare mixat ihop flera mickar för att få ett bra ljud. Nu räcker det med en mick som fyller upp och levererar hela registret från djup bas till klirrande toner i diskanten.

Också testat flera kontraförstärkare (GK 150, Acoustic Image) utan att dom slår min gamla tunga östtyska förstärkare. Är det någon som vet något om märket Regent som tillverkades i Östtyskland, åtminstone på 70-talet. Skulle vara kul och höra om någon annan kör med Full Circle och vad ni tycker.
Pelle
Skriv svar