Aktiv elektronik

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Aktiv elektronik

Inlägg av BBQV »

Jag letar elektronik till mina byggen. Hittills har jag testat EMGs BassXpander, MECs BECII, Seymour Duncans Stingraykit och Aguilar OBP-3. Alla fyller sin funktion även om Aguilar framstår som snäppet bättre än övriga.

Har ni nå'n erfarenhet av andra tillverkare? Kom med tips! Gärna med några rader om vilka instrument de sitter i och vilket ljudideal ni har.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

NOLL- elektronik går mycket fina pre-amps. Jag har ingen jätteerfarenhet men i den d'Allessandro jag har låter den otroligt bra. Har även satt in en i en Hartkebas :oops: vilken låter kanon. Men att jämföra så där vågar jag mig inte på.
http://www.noll-electronic.de/sites_e/builder.html
Även Delano som gör bland de bästa mickarna man kan få tag på gör elektronik som är klart bra! De gör dock ingen reklam för den på sin hemsida http://www.delano.de även om den finns i prislistan.

Sen finns det nog någon här på forumet som kan berätta om svenska Unicorns pre-ampsprojekt.....
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

200071 skrev:NOLL- elektronik går mycket fina pre-amps.
Även Delano som gör bland de bästa mickarna man kan få tag på gör elektronik som är klart bra!
Är det du som är generalagent för båda?
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Nja jag tar in grejerna och hittills har de hänvisat andra kunder i Sverige till mig. Men jag har (ännu) tyvärr inte resurser att ligga med några lager o s v. Men jag skaffar gärna hem och kan få rimliga priser med tanke på den lilla volymen det (hittills) handlat om. Delano-mickarna ökar suget på ganska snabbt nu så jag hoppas kunna utveckla det hela lite till.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Vad kostar ett kit med trebands EQ och volym- och balanskontroll?
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Hallå BBQ. Ledsen att jag missat att svara här. Den uppsättningen du beskriver kan ordnas för alldeles under 1000-lappen ink moms i alla fall.
Jag skickar ett PM med lite mer frågor och svar...
Skriv svar