Var kan jag hitta en 74:a halspickup

Prata om mickar och elektronik
busse
Medlem+
Inlägg: 1121
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 18:35
Ort: I hjärtat av Norrbotten

Var kan jag hitta en 74:a halspickup

Inlägg av busse »

Nån som har koll på om man kan hitta en orginal halspickup till en 74:a Fender Jazzbas nånstans och vad en sån kan tänkas kosta?
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Gjorde en sökning på Ebay och där gick det köpa en hel '74 i delar (utom mickar då) till drömpriset 4365$. Det bästa är nog ändå att kolla Ebay (dyrt) för här i Sverige ser man inte sådana delar för ofta. Har du satt ut någon köpesannons?
busse
Medlem+
Inlägg: 1121
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 18:35
Ort: I hjärtat av Norrbotten

Inlägg av busse »

Danne skrev:Gjorde en sökning på Ebay och där gick det köpa en hel '74 i delar (utom mickar då) till drömpriset 4365$. Det bästa är nog ändå att kolla Ebay (dyrt) för här i Sverige ser man inte sådana delar för ofta. Har du satt ut någon köpesannons?
Alltså nånstans runt 27500 kr för en 74:a i delar utan pickuper, det låter ju otroligt. Vad är min bas värd då den har ju pickuper 30000 kr??? Helt horibelt verkar ju det. Japp har sätt ut en köpes annons här men inget svar.

Edit:
Jag försökte hitta den basen på ebay men jag hittade inte den, vad såg du den?
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Ja, alltså någon tycks ha slaktat så den är uppdelad i olika auktioner. Mången instrument har blivit förstörda på så sätt i ivern att få ut mera pengar än vad hela instrumentet är värt:

http://search.ebay.com/search/search.dl ... atref%3DC6
Skriv svar