ang. micar

Prata om mickar och elektronik
oscarmattsson
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: sön 22 dec 2013, 13:11

ang. micar

Inlägg av oscarmattsson »

Hej igen! har en undring över att köpa aguilar-micar som jag nämnt tidigare. vet någon nån svensk leverantör? har i princip enbart hittat på ebay, amazon eller utländska företagshemsidor. och för att slippa strul med tull och annat, så undrar jag om det helt enkelt finns nånstans i sverige.
i andra fall, hur svårt är det att frakta det från till exempel Amazon.com och hur mycket borde det kosta?
tack på förhand!
Användarvisningsbild
tias
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: tis 06 okt 2009, 13:13
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: ang. micar

Inlägg av tias »

När du handlar inom EU så betalar du generellt MOMS i landet du handlar från (dvs det är inbakat i priset) och du betalar aldrig tull. När du handlar från utsidan av EU så betalar du MOMS i Sverige och det kan förekomma tull på varorna - pengar som krävs in när varan förs in i Sverige (om man inte lyckats betala i förskott, vilket jag inte vet hur man gör).

Med andra ord så är det inte nämnvärt krångligare att handla från ett annat EU-land. Garantier och returer kan vara lite besvärligare.
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Sv: ang. micar

Inlägg av RolleHarris »

Jag har handlat mickar från bestbassgear.com många gånger och bara åkt på tull en gång. Det blev billigare än att handla i EU ändå ;)
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: ang. micar

Inlägg av mikkejohansson »

Enligt hemsidan ska EM ha Aguilar-agenturen i Sverige/Norden.

Annars säljer Bassmatters i Holland Aguilar n
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
tias
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: tis 06 okt 2009, 13:13
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: ang. micar

Inlägg av tias »

Bassdirect i UK har också. När jag frågade på 4sound om Tonehammer en gång så sa dom något om att det var strul med den svenska Aguilar-agenturen, men det kanske bara var någonting dom sa för att dom ville sälja EBS istället.
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+
Inlägg: 596
Blev medlem: tis 16 nov 2010, 18:25
Ort: Falun

Re: ang. micar

Inlägg av JohannesH »

Beställde precis från Bass Strings Online.
Trevlig service och enligt tullverket verkar det ändå bli billigare än inom EU. (Om man åker på tull)
Skriv svar