Instrumentsladd?

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Instrumentsladd?

Inlägg av mrbaloo »

Har ännu inte hunnit med (dvs glömt bort och kanske även prioriterat annat ett tag) att fixa en bättre kabel. Men nu ser jag att MM hatt ett prenumerationserbjudande om att MSN får med en kabel från planet waves pw-amsg 15. Jag såg att min prenumeration snart går ut. Kanske provar jag detta nu och går lös på andra kablar sen. Tycker att kontakten verkar bra också.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Instrumentsladd?

Inlägg av mrbaloo »

Japp, då fick jag hem en Planet Waves American Stage Instrument Cable 15 ft (värde ca 300 SEK). Den verkar bra och kontakterna är både utseendemässigt tuffa, stadiga och stabila. Men det är fortfarande väldigt lätt att skruva upp kontakterna. Innanför kontakthylsan sitter i alla fall en bra dragavlastning som jobbar per automatik då hylsan sitter på plats.

Jämfört med mina "normala" Cordial (för 130 SEK) med superbra Neutric-kontakter så är PW-kabeln lite tunnare men lite stiffare. Inget problem egentligen men kanske är den hållbarare i längden (inte för att jag slitit ut någon Cordial-kabel heller...). Jag hör faktiskt ingen ljudskillnad heller. Men jag skall göra en frekvensanalys så småningom så kanske det kan synas någon skillnad. Eller behöver man upp i 1000+ SEK-klassen innan det blir avsevärd skillnad?
Skriv svar