Trådlöst mellan pedalbord och stärkare.

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Trådlöst mellan pedalbord och stärkare.

Inlägg av Eagle Hazze »

Hej på er.
Jag sitter och funderar över att skaffa trådlöst mellan pedalbord och stärkare. Jag kör med två stärkare och har två slingor på pedalbordet, en för varje stärkare. Jag tycker att det blir meckigt med två kablar på golvet, så trådlösa system är tanken. Jag gillar inte iden att köra med batterier till sändarna som då ska vara på pedalbordet. Så jag har letat efter lösningar där sändarna har alternativa strömförsörjningar med typ transformator.

Det är ju per default märkligt om det skulle finnas en sådan befintlig lösning då alla system jag har hittat givetvis har en sändare som bara går på batteri. Men frågan är om det ändå finns lösningar där sändaren har alternativ eller endast har ström från transformator eller liknande och att jag inte använder rätt sökord på www.
Eller blir det att ta fram lödkolven och modda sändarna.

Att sätta en lödkolv i ett relativt dyrt trådlöst bär också emot en del :D :D
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Lowlife
Medlem+
Inlägg: 1654
Blev medlem: sön 06 jun 2010, 13:02
Ort: Halmstad

Re: Trådlöst mellan pedalbord och stärkare.

Inlägg av Lowlife »

Gör ett litet hål, förslagsvis i batteriluckan så att du får in en strömsladd i batteriutrymmet i sändaren eller ta bort batteriluckan om det går. Då kan du koppla in dig på sändarens batterikontakt utan att behöva löda i sändaren.
Bas:Black Beauties. Amps: Trace-Elliot+Peavey,all valve. Annat: Wasa sport.
Ingen har någonsin sträckt sig i en TV-soffa!
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Trådlöst mellan pedalbord och stärkare.

Inlägg av Eagle Hazze »

Ja du menar typ så här,
http://www.clasohlson.com/se/BATTERIKON ... r510114000" onclick="window.open(this.href);return false;
eller en enklare kontaktvariant.
http://www.clasohlson.com/se/Batterikontakt/22-969" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja det är helt klart en lösning, och troligtvis den lösningen som gör minst åverkan
eller ingen åverkan alls på sändaren.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Lowlife
Medlem+
Inlägg: 1654
Blev medlem: sön 06 jun 2010, 13:02
Ort: Halmstad

Re: Trådlöst mellan pedalbord och stärkare.

Inlägg av Lowlife »

Exaktamente. Kjell&co har också varianter. Kolla bara så du får plus o minus rätt. Lycka till!
Bas:Black Beauties. Amps: Trace-Elliot+Peavey,all valve. Annat: Wasa sport.
Ingen har någonsin sträckt sig i en TV-soffa!
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Trådlöst mellan pedalbord och stärkare.

Inlägg av Eagle Hazze »

Lowlife skrev:Exaktamente. Kjell&co har också varianter. Kolla bara så du får plus o minus rätt. Lycka till!
Ja det är nog säkrast :D
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Skriv svar