GK 2000RB - var ska jag stoppa in den?!

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem
Inlägg: 3272
Blev medlem: tis 30 aug 2011, 08:29
Ort: Habo (norr om Jönköping)

GK 2000RB - var ska jag stoppa in den?!

Inlägg av jisac »

Jag har precis skruvat i ett par nya fläktar i min GK 2000RB och upptäckte att det hänger en kabel därinne som inte är kopplad. Den går från det ena slutsteget till det andra. Den ena änden är inkopplad på ett stift som det står höger på men vart ska den till på kortet bredvid?

Härifrån kommer den:
Bild

Någonstans hit antar jag att den ska:
Bild

En något utzoomad bild som pekar på samma ställe som bild två:
Bild

Hojta till om det behövs något mer för att få en lösning på det hela.

Jag har el-schemat till den om det kan hjälpa.

Tackar på förhand! :)
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: GK 2000RB - var ska jag stoppa in den?!

Inlägg av Danne »

Om man kollar på schemat för "FAN CIRCUIT AND OUTPUTS" så ser man uppe till vänster att P413 på höger kanal skall vara ansluten till P414 på vänster kanal. Du behöver nog följa upp den till andra ändan för att se om den sitter på P413 eller P414 där. Det går inte riktigt att se med den fotovinkeln. Jag börjar misstänka att det ev har med bryggningen av slutstegen att göra.

Lycka till!
Användarvisningsbild
BasBert
Medlem+
Inlägg: 838
Blev medlem: mån 03 aug 2015, 01:05
Ort: Haparanda

Re: GK 2000RB - var ska jag stoppa in den?!

Inlägg av BasBert »

...har GKn separata output då monolänkar man när man ansluter P413 och P414, eller är det valbart på baksidan av stärkarn?
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem
Inlägg: 3272
Blev medlem: tis 30 aug 2011, 08:29
Ort: Habo (norr om Jönköping)

Re: GK 2000RB - var ska jag stoppa in den?!

Inlägg av jisac »

Danne skrev:Om man kollar på schemat för "FAN CIRCUIT AND OUTPUTS" så ser man uppe till vänster att P413 på höger kanal skall vara ansluten till P414 på vänster kanal. Du behöver nog följa upp den till andra ändan för att se om den sitter på P413 eller P414 där. Det går inte riktigt att se med den fotovinkeln. Jag börjar misstänka att det ev har med bryggningen av slutstegen att göra.

Lycka till!
På högerkanalen sitter sladden kopplad från "P413 Right". Det har nog mycket väl med bryggningen att göra. Hoppas bara att den inte är urkopplad för att ena kanalen rasat utan istället för att få ut mindre effekt.

Då ska jag testa att koppla in den lösa kabeländen i "P414 Left" på det vänstra kortet.
BasBert skrev:...har GKn separata output då monolänkar man när man ansluter P413 och P414, eller är det valbart på baksidan av stärkarn?
Det finns en hejjans massa utgångar på baksidan. Biamp och fullrange. Och allt på en gång (bryggad mono).

Bild

Tack båda två för snabba svar.
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
BasBert
Medlem+
Inlägg: 838
Blev medlem: mån 03 aug 2015, 01:05
Ort: Haparanda

Re: GK 2000RB - var ska jag stoppa in den?!

Inlägg av BasBert »

..men jag skulle nog slänga iväg ett mail till: Technical Support: tech01@gallien.com
Support for Service Technicians på GK innan.
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem
Inlägg: 3272
Blev medlem: tis 30 aug 2011, 08:29
Ort: Habo (norr om Jönköping)

Re: GK 2000RB - var ska jag stoppa in den?!

Inlägg av jisac »

Bra tänkt :)
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Skriv svar