Demofilm Laklands nya mickar

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Demofilm Laklands nya mickar

Inlägg av precision65 »

______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
dereborn

Inlägg av dereborn »

Sån Jazzbas har jag haft! "smutsgrå/uringul-burst"!

Men det är väl ingen direkt bra reklam för miksystemet han försöker kränga...??
Alla "original"-basarna låter ju MYCKET bättre än den "emulerade" tonen han försöker impa med... Inte alls samma botten, och mycket plåtigare o honkigare, i alla fall i mina högtalare!
Antar att det är menat som "punch" och "tydlighet", men i mina öron låter det mest illa.

- men det är samtidigt skönt att "Äkta är bättre än fejk" fortfarande håller som en sanning!
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Precis min åsikt med, man kan ALDRIG ersätta en passiv bas med nåt batteribestyckat. Av förklarliga skäl låter Music Man-läget mest likt.

Nevertheless en mycket välgjord film.
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
dereborn

Inlägg av dereborn »

Absolut! En välgjord film.

Skön tanke förresten... att passivitet alltid känns bättre än aktivitet...

....Lazy....


:-)
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Sån Jazzbas har jag haft! "smutsgrå/uringul-burst"!
Antigua, även kallad Pukeburst. Jag tycker de är snygga.

Tyckte att det lät som aktiva basar i allmänhet, komprimerat med bra tryck på bekostnad av dynamiken.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Jag tycker också dom är snygga!
gäst

Inlägg av gäst »

Originalen låter ju bättre i alla exemplen. Kul att han tycker att det är fantastiskt när Lakland-basen inte brummar i singelcoil-läge när Jazzbasen inte heller gör det. Men han spelar fint. Av någon anledning så låter han exakt som ALLA lärare på M.I i Hollywood...
Användarvisningsbild
basnalle
Medlem
Inlägg: 499
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 14:01
Ort: Stockholm

Inlägg av basnalle »

Jag blir riktigt sugen på att skaffa en gammal jazz, en gammal p o en gammal musicman efter att ha sett den videon. Håller me Dereborn, de blev ju bättre reklam för fender o musicman än för Lakland.
Skriv svar