Trafo från Kjell & Company...

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Trafo från Kjell & Company...

Inlägg av Roger Hedin »

Jag köpte en väggvårta idag, då jag behövde en 18 Volts sådan. Det blev en med ställbar spänning från Kjell & Company, denna:
Bild
9 - 12 - 15 - 18 - 20 - 24 Volt DC, med 7-8 vändbara "näbbar" för center + eller center -. Viktigt: Vänd Minus mot "tip" för center negativ. Funkar utmärkt, tyst och fin. 229 SEK!

http://www.kjell.com/se/sortiment/el-ve ... 4-w-p44712" onclick="window.open(this.href);return false;
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Re: Trafo från Kjell & Company...

Inlägg av whatawaste »

Då hade du tur. Köpte en liknande och den spökade som fasiken.
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre


Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Trafo från Kjell & Company...

Inlägg av Roger Hedin »

Jag ser nu på bilden att det inte är exakt samma, men den har samma funktioner. Min är tyst och fin, tack och lov. Jag köpte den mer på prov för att se att den funkar. Switchad nätdel, den ger 1,2 A vid 18V, vilket är en hel del...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Trafo från Kjell & Company...

Inlägg av BBQV »

Min bästa kommer från Clas Ohlson. Storhandlarna är inte så dumma ibland...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1998
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Trafo från Kjell & Company...

Inlägg av Body&Soul »

För Clas Ohlsson finns det hopp. De har visst byggt ett eget EMC-lab då de fått återta alltför mycket kina-skit när CE-märkningen inte varit något annat än bara bokstäver. Nu kollar de åtminstone en del av elektroniken de säljer.
Kjell&Co däremot tycker jag snarast ökat i omfattning när det gäller att sälja undermåliga produkter. Säljarna brukar vara mycket intresserad när man reklamerar och påvisar brister som i en del fall gränsar till bedrägeri, man ska genast rapportera till huvudkontoret men det verkar inte hända något ändå. Samma skit fortsätter att säljas. Men visst, även de säljer förstås ett och annat som fungerar.
Skriv svar